Simutronics heeft vandaag aangekondigd dat het de eerste uitgebreide open bètatest zal hosten voor de aankomende mech hero shooter GALAHAD 3093 op Steam vanaf 19 maart 2021. Met deze gratis bèta kan iedereen de snelle multiplayer-gevechten en de zeer aanpasbare Lances of GALAHAD 3093 ervaren voor meer dan een week.
Vanaf vrijdag 19 maart om 20:00 uur EST en eindigend op zondag 28 maart, hebben spelers toegang tot de bèta door simpelweg de Steam-pagina van de game te bezoeken en op “Toegang aanvragen” te klikken. GALAHAD 3093 wordt later dit jaar gelanceerd in Steam Early Access, met meer open bèta’s gepland.
In de verre toekomst van GALAHAD 3093 vechten Knights – mech-operators geïnspireerd door de Arthur-legende – voor glorie in arena’s met 32 spelers. Ze besturen Lances – mechs die in staat zijn tot enorme vernietiging – in een nooit eindigende strijd om territorium te veroveren en vast te houden.
Lansen zijn in hoge mate aanpasbaar: klassen variëren van Light tot Super Heavy en kunnen worden uitgerust met een breed scala aan wapens, inzetbare systemen en technische modules. Ridders zijn de helden die unieke actieve en passieve vaardigheden bieden, variërend van luchtbombardementen tot schilden om je uitrusting verder aan te passen. Met duizenden potentiële build-permutaties laat GALAHAD 3093 spelers een breed scala aan unieke builds maken die bij elke speelstijl passen.
Spelers moeten de sterke punten van hun capaciteiten en uitrustingen gebruiken in combinatie met teamgenoten om bases te veroveren en vijandelijke lansen af te weren. GALAHAD 3093 beloont strategisch spel en tactisch teamwork via snelle reflexen.
Tijdens de bèta nemen spelers deel aan epische mech-gevechten van Base Assault op de eerste map van de game, The Canyon. Deze wedstrijden voor 32 spelers geven twee teams van strijders de opdracht om drie strategische bases op de kaart te winnen en vast te houden. Deze doelen kunnen sneller worden veroverd door eerst de generatoren te vernietigen die elke basis ondersteunen. Spawn-punten worden ook betwist, en het is de sleutel om de spawn-punten het dichtst bij een doel te houden om snel weer in het gevecht te komen.