Frontier Developments heeft vandaag “The Sphere of Combat” onthuld, de derde in de serie Elite Dangerous: Odyssey Developer Diaries. Sluit je in deze aflevering aan bij Game Director Piers Jackson, Art Director Jonathan Bottone, Lead Designer Gareth Hughes, Assistant Producer Samantha Marsh, Principal Audio Designer Joe Hogan, Senior Audio Designer Dylan Vadamootoo en Principal Animator Felix Ilsley terwijl ze de meerlagige, tactische omgeving waar commandanten, SRV’s en ruimteschepen samenkomen.
The Sphere of Combat demonstreert de transformatieve verschuiving van Odyssey in Elite Dangerous-gameplay en laat zien hoe commandanten die hun draai hebben gevonden een brede selectie wapens kunnen hanteren om het op te nemen tegen tegenstanders. Deze nieuwe wapens variëren van aanvalsgeweren, jachtgeweren en SMG’s tot zwaardere wapens tegen ruimtevaartuigen, die elk dodelijke thermische, kinetische of explosieve schade aanrichten en hun eigen voordelen bieden.
Elite Dangerous: Odyssey wordt begin 2021 gelanceerd op pc, het PlayStation 4-computerentertainmentsysteem en het alles-in-één games- en entertainmentsysteem voor Xbox One. Toekomstige pc-commandanten kunnen nu pre-orderen via Steam, de Epic Games Store en de Frontier Store.