611
‘Road 96’ is een procedureel verhaalavontuur waarin je een land moet ontvluchten dat op instorten staat en de grens moet bereiken, duizenden kilometers verderop in de bergen. Terwijl je tijdens de hete zomer van ’96 over de binnenwegen van het land reist, zul je de verontruste burgers van het land tegenkomen. Elke beslissing die je neemt, heeft invloed op de hele reis naar de grens, die uniek zal zijn voor elke speler bij elke procedureel gegenereerde playthrough.
‘Voor onze derde game wilden we de road movie-sfeer heroveren in een videogame, een genre waar ik vooral dol op ben. Onze belangrijkste focus was om de ervaring van willekeurige menselijke ontmoetingen na te bootsen en een emotionele reis te ontwerpen die zowel speciaal zou zijn als bij ieders smaak zou passen. Na veel prototyping zijn we erin geslaagd een verhalend systeem te bouwen dat echt veelbelovend en krachtig is. ‘
Yoan Fanise, creatief directeur van DigixArt
‘We zijn verheugd om de ongelooflijke visie die Yoan en DigixArt hebben voor Road 96 en wat het te bieden heeft, te ondersteunen door elke speler een persoonlijke, steeds evoluerende reis te bieden. Road 96 naar een zo breed mogelijk publiek brengen en tegelijkertijd fans meer kansen bieden om op nieuwe en boeiende manieren met de game in contact te komen, zoals met OMEN Gaming Hub, is ongelooflijk spannend voor ons. ‘
Judy Johnson, OMEN Director Gaming Strategy
‘Road 96’ is een eerbetoon aan films en series over roadtrips, de films van Tarantino, de Coen Brothers en zit vol met ’90s-smaak. Je zult meerdere keren reizen om de geheimen van de games te ontdekken en de ware persoonlijkheden van de inwoners van dit land, hun unieke verhaallijnen, verborgen connecties te onthullen en misschien het land te veranderen door de beslissingen die je neemt.
Je speelt als een gebroken tiener en probeert vrijheid en veiligheid voorbij de landsgrens te krijgen. Naarmate je dichterbij komt en de zomer verstrijkt, wordt de plot intenser, met diepe morele dilemma’s, donkere en intense momenten, veel ontmoetingen, plaatsen, reismiddelen en cruciale keuzes die je oorspronkelijke doel kunnen veranderen.
De bekroonde Franse indiestudio DigixArt presenteerde vandaag hun nieuwste game, ‘Road 96’ tijdens The Game Awards. DigixArt wordt geleid door Creative Director Yoan Fanise, veteraan uit de branche en creatieve geest achter titels als Valiant Hearts en 11-11 Memories Retold. De titel werd aangekondigd als onderdeel van het OMEN Presents-initiatief van HP Inc. en in samenwerking met Google Stadia.
‘Road 96’ is een procedureel verhaalavontuur waarin je een land moet ontvluchten dat op instorten staat en de grens moet bereiken, duizenden kilometers verderop in de bergen. Terwijl je tijdens de hete zomer van ’96 over de binnenwegen van het land reist, zul je de verontruste burgers van het land tegenkomen. Elke beslissing die je neemt, heeft invloed op de hele reis naar de grens, die uniek zal zijn voor elke speler bij elke procedureel gegenereerde playthrough.
‘Voor onze derde game wilden we de road movie-sfeer heroveren in een videogame, een genre waar ik vooral dol op ben. Onze belangrijkste focus was om de ervaring van willekeurige menselijke ontmoetingen na te bootsen en een emotionele reis te ontwerpen die zowel speciaal zou zijn als bij ieders smaak zou passen. Na veel prototyping zijn we erin geslaagd een verhalend systeem te bouwen dat echt veelbelovend en krachtig is. ‘
Yoan Fanise, creatief directeur van DigixArt
‘We zijn verheugd om de ongelooflijke visie die Yoan en DigixArt hebben voor Road 96 en wat het te bieden heeft, te ondersteunen door elke speler een persoonlijke, steeds evoluerende reis te bieden. Road 96 naar een zo breed mogelijk publiek brengen en tegelijkertijd fans meer kansen bieden om op nieuwe en boeiende manieren met de game in contact te komen, zoals met OMEN Gaming Hub, is ongelooflijk spannend voor ons. ‘
Judy Johnson, OMEN Director Gaming Strategy
‘Road 96’ is een eerbetoon aan films en series over roadtrips, de films van Tarantino, de Coen Brothers en zit vol met ’90s-smaak. Je zult meerdere keren reizen om de geheimen van de games te ontdekken en de ware persoonlijkheden van de inwoners van dit land, hun unieke verhaallijnen, verborgen connecties te onthullen en misschien het land te veranderen door de beslissingen die je neemt.
Je speelt als een gebroken tiener en probeert vrijheid en veiligheid voorbij de landsgrens te krijgen. Naarmate je dichterbij komt en de zomer verstrijkt, wordt de plot intenser, met diepe morele dilemma’s, donkere en intense momenten, veel ontmoetingen, plaatsen, reismiddelen en cruciale keuzes die je oorspronkelijke doel kunnen veranderen.