Home GamingAndroid David Cage en Joe Madureira spreken op Fun & Serious Festival

David Cage en Joe Madureira spreken op Fun & Serious Festival

by Jos Vis

Het Fun & Serious Festival, dat wordt gehouden van 10 tot 12 december, heeft een speciaal format ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum: online gesprekken met de belangrijkste ere-prijsontvangers en sprekers die het festival in het afgelopen decennium hebben bijgewoond, evenals andere relevante actuele cijfers in de elektronische entertainmentsector.

In 2020 houdt het Fun & Serious Game Festival zijn winterafspraak met de belangrijkste namen van de videogame-industrie, en na bevestiging van de viering van zijn tiende editie – dit keer in online formaat van 10 tot 12 december – en de onthulling van de voornamen ( Tim Willits, Marc Merrill, Harvey Smith en Warren Spector, onder anderen) om hun aanwezigheid te bevestigen, voegt nog twee nieuwe talenten toe aan hun schema.

David Cage is de maker van titels die in staat zijn geweest om de traditionele grenzen van videogames op te blazen, zoals het meervoudig bekroonde Detroit: Become Human. De Franse gamedirecteur, schrijver en componist, oprichter en CEO van de beroemde creatieve studio Quantic Dream, begon zijn professionele carrière in de industrie in de jaren 90. Zijn meest emblematische werken, die zich verdiepen in complexe verhalen en personages met een grote emotionele intensiteit en die nieuwe genres en formules verkennen, kwamen onder de paraplu van Quantic Dream, een bedrijf dat hij oprichtte in 1997 en waar hij de functie bekleedt van CEO, Financial en Business Manager, ontwerper, schrijver, regisseur … The Nomad Soul (1999) was de eerste game geproduceerd door Quantic Dream, geschreven en geregisseerd door David Cage, en kende een kritische succesfactor over de hele wereld. De game staat bekend om de originele soundtrack van David Bowie en zijn vertolking in de game als zanger van een leadband. Fahrenheit (2005) stelde David Cage in staat om een ​​speciale vertelbenadering te consolideren en Heavy Rain (2010) won talrijke internationale prijzen, waaronder drie BAFTA’s, voor zijn duidelijk cinematografische constructie die de plot opsplitst in een groot aantal verhalende beslissingen; Beyond: Two Souls (2013) en vooral Detroit: Become Human, in 2018, hebben Cage gevestigd als een van de onbetwiste vaders van interactief drama. David Cage was de eerste ontwikkelaar van videogames die het Franse Legioen van Eer ontving, de hoogste onderscheiding van de Franse natie.

Joe Madureira is een bekende striptekenaar en de CEO van Airship Syndicate. Bekend om zijn legendarische werk aan Marvel Comics-series zoals de Uncanny X Men, Marvel The Ultimates en Avenging Spiderman, evenals enkele afleveringen van Deadpool en Wolverine, behaalde hij zijn eerste succes in de videogame-industrie als creatief directeur van Darksiders ( 2010) bij THQ. Joe is ook de maker van de stripreeks Battle Chasers, en in 2017 lanceerde hij de videogame geïnspireerd op de serie. Battle Chasers was de eerste titel die werd ontwikkeld door Airship Syndicate, gevestigd in Austin, Texas en opgericht in samenwerking met Ryan Stefanell, Chris Brooks en Steve Madureira. Na de laatste release, een nieuwe aflevering in de Darksiders-saga (Darksiders: Genesis), richt de studio zich momenteel op Ruined King: A League of Legends Story, een turn-based RPG-game voor één speler gebaseerd op het League of Legends-universum ( die consoles zal raken), en het zal in 2021 worden uitgegeven door Riot Forge.

De 10e editie van het festival dat, rekening houdend met de huidige gezondheidsomstandigheden, heeft besloten om te kiezen voor het online en open format, zal lezingen en interviews bevatten met enkele van de ere-winnaars en de belangrijkste deelnemers die het festival de afgelopen decennium, evenals de toevoeging van enkele van de nieuwe relevante namen in de industrie.

Het evenement zal een zeer divers publiek aanspreken, van videogamefans, die meer te weten kunnen komen over het maken van hun favoriete titels, tot professionals, maar ook studenten van videogames ontwerpen en maken. De gesprekken van deze sleutelfiguren in de branche zullen momenten zijn om meer te weten te komen over, kennis te maken met en zich te verdiepen in het creatieve proces en het zakelijke leiderschap van de grote titanen van de sector.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x