Paradox Interactive, een uitgever en ontwikkelaar van games die het waard zijn om te kopen, kondigde vandaag de overname aan van Iceflake Studios, een ontwikkelaar in Tampere, Finland. Dit brengt het totale aantal studio’s dat eigendom is van en beheerd wordt door Paradox Interactive op negen, met locaties in zes landen.
Iceflake Studios is opgericht in 2007 en heeft games ontwikkeld voor pc’s, consoles en voor alle huidige VR- en mobiele platforms. De studio ontwikkelt momenteel Surviving the Aftermath with Paradox, een survival management-strategiespel dat nu beschikbaar is in vroege toegang op pc en Xbox.
“Toen we onze discussie met Paradox begonnen, wisten we dat we een zeer gelijkgestemde aanpak hadden. Onze samenwerking met Surviving the Aftermath was uitstekend en liet zien hoe vergelijkbaar onze benadering van ontwikkeling is. Dus toen Paradox voorstelde om deel uit te maken van de familie, waren we heel blij ”, zegt Lasse Liljedahl, medeoprichter en studiomanager bij Iceflake. “Het deed geen pijn dat we om te beginnen zelf fans waren van Paradox-games! Deze nieuwe stap helpt ons om ons te concentreren op onze droom om een van de beste ontwikkelaars te worden in de gamegenres waar we zo van houden. ”
“De gezamenlijke inspanningen die we tot dusver met Iceflake hebben gedeeld, hebben ons het vertrouwen gegeven dat dit een natuurlijke match is”, zegt Charlotta Nilsson, COO bij Paradox Interactive. “Surviving the Aftermath past perfect in het Paradox-portfolio en Iceflake heeft laten zien dat ze het soort partner is dat ons kan helpen om meer titels te creëren in onze kerngenres. Deze relatie omzetten in een langdurige samenwerking is een gemakkelijke beslissing en we willen de komende jaren graag meer geweldige games delen met ons publiek. “
Iceflake Studios voegt zich bij de snelgroeiende studio-familie van Paradox Interactive, waaronder ook Paradox Development Studio in Stockholm; Paradox Arctic in Umeå, Zweden; het Paradox-ontwikkelingsteam in Malmö, Zweden; Paradox Tectonic in Berkeley, Californië; Triumph Studios in Delft, Nederland; Harebrained Schemes in Seattle; Paradox Tinto in Barcelona en Playrion Game Studio in Parijs.
556
previous post
Bounty Battle uitgesteld om kwaliteit te verbeteren
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste