CD Projekt RED neemt de zijmissies uiterst serieus. Ze zijn een actie begonnen tegen de nutteloze ophaal missies met The Witcher 3, een game die vol zat met optionele missies en missies die deel uitmaakte van het grote geheel, nu hoopt men dit te herhalen en misschien te verbeteren met Cyberpunk 2077.
Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die zich niet druk maken om de kwaliteit van zijmissies in de komende RPG, maar voor de mensen die twijfelen komt CDPR met de garantie dat er geen pick up missies zijn. In een interview op het CDPR forum, laat senior quest designer Philip Weber zich uit over de filosofie achter de missies.
“When I started on The Witcher 3, we had a huge document with all ideas for quests,” aldus Weber. “One of them was to find letters all over the world and you got a reward once you found them. It was rejected, and there was a comment there from our lead quest designer at the time, Mateusz Tomaszkiewicz: ‘We. Don’t. Do. Fetch. Quests!’”
“So of course it’s always good to have these easy rules in mind, but I think it also just comes with experience,” gaat hij verder. “Our quests usually aren’t built around specific gameplay actions, but interesting stories – and sometimes you need to fetch something there, but if there’s more to the story than you probably also do five other things on the way, so the one part where you fetch something doesn’t feel bad.”
Cyberpunk 2077 staat gepland voor 15 april 2020