Cyberpunk 2077, de titel uit de stal van de mensen die je The Witcher 3 brachten, beloofd een spektakel stuk te worden. De game beloofd vol te zitten met content en zijmissies. Zoveel zelfs dat CD Projekt Red een heel team op de extra missies en content heeft gezet. Maar hoever rijken deze dan?
In een interview op het officiële CD Prokekt RED forum, laat senior quest designer Philip Weber zich uit over de zijmissies in The Witcher en hoe de zijmissies zich verhouden tot de verhaallijn in Cyberpunk.
“Side quest can of course be completely separate stories, but they can also continue the story of a main quest or even set up a new branch in the main storyline,” liet hij weten voordat hij een voorbeeld gaf.
“As an example, many people didn’t even realize that by the time they were finishing the storyline of the Bloody Baron in Wild Hunt, they were already playing a side quest that continued this story thread from our main quests,” aldus Weber. “The main quest was over once Geralt found information about Ciri, but the Baron’s story still continued as a side quest.”
In Cyberpunk 2077, aldus Weber, kunnen zij-missies een grote impact hebben op het verhaal en hoe dit zich uitpakt. Het verkennen van alle extra zij-missies kan dus belonend zijn. “We of course like to make the game so anything you do could possibly have an impact on the main story of the game,” zegt Weber. “Characters you only meet in a side quest would then suddenly show up in the main story. This way, the player never knows what to expect. Sometimes a small quest can turn into something much bigger and then change the whole main story of the game. So it’s absolutely worth playing every quest in the game and to see how they interact with each other.”