Jagex heeft een recordomzet van £92,8 miljoen geboekt in 2018. Dit is 9,3% meer dan het jaar daarvoor. Ook de winst voor belastingen groeide met 3,8% naar £46,8 miljoen. Hiermee sluit Jagex een jaar af waarin de RuneScape-franchise haar hoogste aantal betalende leden ooit behaalde en Old School RuneScape meer dan vijf miljoen keer werd gedownload voor iOS en Android.
Bovendien vergrootte Jagex haar team met ruim 100 mensen en investeerde het 69% meer in research & development. Jagex kondigde in 2018 ook haar Jagex Partners-iniatief aan, dat live-game-publishing en operationele diensten biedt, gemaakt voor de behoeftes van third-party studio’s.
Phil Mansell, Jagex CEO, zei: “2018 was Jagex’ vierde jaar van substantiële groei met een recordaantal spelers, en onze beste omzet en winstgevendheid ooit. Onze inkomende investeringen zijn bovendien vergroot om toekomstige groei te versterken. De succesvolle mobile release van Old School RuneScape is een belangrijke stap voor ons bedrijf. We breiden onze expertise uit naar mobile, pionieren in de wereld van cross-platform play en vergroten het bereik van de RuneScape-franchise. 2018 liet ook onze benadering van ‘living games’ zien, waarbij we diepe, long-term betrokkenheid genereren door nauw samen te werken met onze spelercommunities. Hierdoor kunnen we Jagex’ transformatie versnellen. We hebben ons leadership team versterkt en zullen verder bouwen met de talenten waarover het bedrijf beschikt. We financieren de ontwikkeling van nieuwe games, bouwen onze third-party live-game-publishing uit, investeren in grote publishingplatform-upgrades, terwijl we onze live RuneScape-games blijven uitbreiden.”
Lisa Pan, Chairman bij Jagex, voegde toe: “Dankzij pionierend leiderschap heeft Jagex meerdere jaren van aanhoudende groei geboekt in de live-game-sector. Jagex heeft haar omzet sinds 2015 met 46,3% verhoogd en heeft nu opnieuw haar beste jaar ooit geboekt. Jagex is inmiddels een krachtpatser in haar veld; de focus van het team op Jagex’ living-games-filosofie werpt zijn vruchten af en helpt ons een bedrijf te worden dat de beste partners aan kan trekken en waar de beste talenten willen werken.”
Yuanhui Huang, Director and Company Secretary at Jagex, zei: “In 2018, had de RuneScape-franchise haar beste jaar tot nu toe. De komst van Old School RuneScape op mobile bracht groei. Door de combinatie van een klantgerichte mindset en operational excellence, zagen we long-term spelersretentie, grote aantallen terugkerende spelers en een robuuste omzetstroom vanuit betaalde lidmaatschappen. Jagex blijft floreren, en boekt opmerkelijk hoge winstcijfers terwijl inkomende investeringen worden vergroot om langetermijngroei mogelijk te maken in de toekomst.”