We zitten nu drie games in de Tomb Raider trilogie en dit laatste deel doet precies wat de verpakking zegt, Shadow of the Tomb Raider…. Let’s hunt some treasure !!!

Tuurlijk, in het vorige deel zaten er ook tombes, maar deze zijn niet in vergelijking met die uit deze titel. In Shadow zit er meer uitdaging in, crypts zijn eigenlijk gewoon al mini tombes. We zitten dan ook meer onder de grond in dit deel.

Zoals veel van haar avonturen vinden we Lara op zoek naar een Artefact. En zoals het gebruikelijk is volgen we de rest van het verhaal Lara die probeert haar fouten goed te maken. Het verschil zit hem dan vaak in de grote van het probleem. De acties van Lara zijn het begin van een kettingreactie aan evenementen. Zo zien we wat rampen, flinke actie, storm, een tsunami, dan nog wat gevechten met Trinity en er mag ook gejaagd worden, in een notendop is dat toch wel even de game.

In dit deel zit wat minder vuurgevechten dan je in de vorige game gewend bent, deze game draait voornamelijk om stealth en het oplossen van puzzels. Je zult wat minder de zwaar bewapende massa aanvallen, eerder zal je ze 1 voor 1 pakken.

In de game zal je dan ook vaak terugvallen op je, welke je net als de andere wapens in de game kan upgraden. Evenals de vorige titels is het mogelijk je tools, wapens, en uiterlijk aan te passen en te upgraden in je kamp, de opties zijn dit keer nog meer uitgebreid en gevarieerd.

Er zitten nog wat meer wapen types in de game. Zo zijn er het handpistool, shotgun, geweer en dan de boog, elk kan gekozen worden in het Wapen wiel. Deze kunnen gekocht worden bij handelaren of gevonden.

Bij het kampvuur is het ook mogelijk de skillset van Lara uit te breiden, er is een grote skill tree aan krachten die vrijgespeeld kunnen worden voor Skill points, deze zijn te verdienen met missies. Sommige kunnen enkel behaald worden door het voltooien van de Nine Challenge Tomb in de game, gelukkig kan je via zijmissies al aardig wat binnen halen.

Daar raken we meteen een goeie toevoeging aan de game, zijmissies. In shadow zijn er genoeg missies te vinden door te spreken met de lokale bevolking. Door deze interactie met NPC’s voelt de game nog wat levendiger aan als voorheen. Het zorgt er ook voor dat de game wat meer playtime krijgt.

Goed, dit alles valt en staat natuurlijk met hoeveel jij ervan hodut om te klimmen en te puzzelen. Zoals gewend in dit genre vindt je jezelf vaak terug hangend aan een rots, klaar om grote sprongen te maken, te klimmen, etc. Het zijn vaak al puzzels opzich om de juiste route te vinden. De andere puzzels in de game zijn de standaard, trek aan deze hendel, snij het touw door, maar daar houdt het gelukkig niet bij op, Eidos heeft hier toch echt goed zijn best gedaan op de puzzels. Sommige zijn echt groot en kosten dan aardig wat tijd en meerdere pogingen. Dit kost veel van je denk vermogen tot je toch eindelijk dat Ahaaa moment hebt. Dan is de beloning het altijd waard.

De game is vereikt met High Dynamic Range(HDR) tech, dit is beschikbaar over alle platformen en geeft de game echt meer leven. Het zorgt ervoor dat het vuur in je kamp echt vuur is en de duisternis in tombes echt voelt als duisternis.

De game ziet er dus niet enkel goed uit, maar voldoet ook aan de verwachtingen en stelt zeker niet teleur. Soms is in een trilogie het derde niet echt het beste deel, gelukkig is dat hier niet het geval

De game is wat donkerder van aard, zeker als je de games met Nathan Drak heb gespeeld.

De game wordt eigenlijk beter naarmate je verder komt. Elke actie die je verricht, elke tombe die je bezoekt, en zeker elke beloning die je behaald geven je gewoon een glimlach.

. Zo blijf je toch lang gebonden aan de wondere wereld van Tomb Raider en is het zelfs genoeg om een nieuwe Trilogie te starten.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x