Warner Bros. Interactive Entertainment en onafhankelijke videogame ontwikkelaar en uitgever, Psyonix, kondigen vandaag een wereldwijde retail distributieovereenkomst aan voor de bekroonde internationale videogame Rocket League. De game is reeds digitaal beschikbaar op de PlayStation®4, Xbox One en PC, en de geüpdatet retail versie wordt verkrijgbaar voor PlayStation®4 en Xbox One. Details over de content van de geüpdatet retail versie worden later bevestigd.
“Rocket League heeft zo’n breed bereik binnen een groot publiek, geen wonder dat de game zo’n groot succes is,” aldus Kevin Kebodeaux, Senior Vice President, Sales, Americas, Warner Bros Interactive Entertainment. “We zijn erg enthousiast om samen te werken met Psyonix om de game naar winkels wereldwijd te brengen.”
“Warner Bros. heeft al bewezen een geweldige partner te zijn,” aldus Jeremy Dunham, Vice President, Publishing bij Psyonix. ”We hebben voor het eerst samengewerkt met de Batman v Superman DLC voor Rocket League begin 2016 en we waren steeds onder de indruk van de kennis, professionaliteit, bereik en enthousiasme voor videogames van het team. Ze zijn de ideale partner om ons te helpen om Rocket League naar een hoger niveau te tillen binnen retail.”
Als winnaar of genomineerde van meer dan 150 “Game of the Year” awards, is Rocket Leagueeen van de meest bekroonde sportgames van onze generatie. Met meer dan 36 miljoen spelers isRocket League een krachtige combinatie van een arcadestijl voetbalspel en racevoertuigen met makkelijk te begrijpen besturing en vloeiende competities. De game is momenteel beschikbaar op Xbox One, PlayStation®4, Windows PC, Mac, SteamOS via Steam en binnenkort verkrijgbaar voor Nintendo Switch™. Rocket League biedt meer dan 100 miljard aanpassing mogelijkheden, een volledig ondersteunde offline seizoensmodus, meerdere game types, reguliere en competitieve online wedstrijden en speciale “Mutators” waarmee de regels helemaal verandert kunnen worden.