493 In de meeste games van Ubisoft die draaien om een open wereld is het gebruikelijk dat je torens verover om zo een stukje van de map vrij te spelen, kijk naar Assassin’s Creed, Far Cry, en het eerste deel van Watch Dogs, het vervolg van laatst genoemde zal dit systeem niet hanteren. In een interview met Eurogamer laat Watch Dogs creative director Jonathan Morin weten hoe het team met de vernieuwing voor het verhaal en alles eromheen. “It’s not a game where you open your map and everything’s there,” aldus Morin. “There are no towers. You just explore the world,” zegt hij.In plaats van torens zullen spelers nu focussen op het vergaren van volgers voor DedSec. “Every time you get followers, it’s like you’re unlocking the DedSec hivemind. You’re also unlocking new knowledge, new operations, new co-op missions. And then organically you hit those end-game milestones.”Morin verteld ook dat spelers alles kunnen vrijspelen zonder ook maar aan het verhaal te zijn begonnen. Spelers zullen genoeg operaties tegenkomen waarbij nieuwe volgers geworven kunnen worden, er zijn drie “milestones”die het verhaal afronden, is het dus mogelijk om alles vrij te spelen door gewoon te spelen.
Watch Dogs 2 staat gepland voor een release op 15 November.