Tijdens een EA’s Investor Day evenementt, liet executive VP Patrick Soderlund zich uit over het missen van een campaign in Battlefront, hij liet zich ook los over de toekomst van de serie en het daarin hebben van een campaign.
Soderlund gaf toe dat EA met opzet de campaign liet schieten voor het eerste deel van de serie, dit was om de game optijd kllaar te stomen voor de release van Star Wars Episode 7: The Force Awakens. EA kreeg veel klachten over het gemis en kan die ook volledig begrijpen.
“I think the team created a really good game based on the premise that we had,” liet hij weten aan investeerders. “I would say the game has done very well for us and reached a very different demographic than a traditional EA game. So from that perspective, it’s a success.”
Fans en critics waren het er niet mee eens, en het resultaat was een niet heel denderende score voor de game op Metacritic
“Are we happy with the 75 rating? No. Is that something we’re going to cure going forward? Absolutely.”
Soderlund ging daarop verder met wat de gevolgen waren voor de toekomst van de serie.
“The depth and breadth is something that’s proving to be more and more important.”