Home GamingPC The Last of Us Part 1 krijgt in nieuwe update AMD FSR 3.1 Super resolutie en Frame Generation

The Last of Us Part 1 krijgt in nieuwe update AMD FSR 3.1 Super resolutie en Frame Generation

by Mark van Truijen

Naughty Dog heeft een update uitgebracht voor de pc-versie van The Last of Us Part 1. De update brengt de game naar versie 1.1.4. Hoewel de update niet veel nieuwe toevoegingen bevat, brengt hij wel ondersteuning voor AMD FSR 3.1 Super Resolution en Frame Generation.

Deze toevoegingen zijn goed nieuws voor gebruikers van AMD-videokaarten, omdat ze hogere framerates mogelijk maken zonder afhankelijk te zijn van Nvidia’s eigen technologie, die specifieke RTX-GPU’s vereist.

Naast de nieuwe FSR-functies bevat de update ook oplossingen voor renderingproblemen, een bugfix die interactie met een generator blokkeerde, en een probleem waarbij Joel’s zaklamp uitging. Daarnaast is een klein toegankelijkheidsprobleem met tekst-naar-spraak verholpen, waarbij de M-toets niet reageerde. Bekijk de volledige patch-opmerkingen hieronder.

The Last of Us Part 1 is in essentie een remake van het origineel en bracht tal van visuele verbeteringen en nieuwe gedetailleerde animaties met zich mee. De game introduceerde ook een groot aantal toegankelijkheidsopties.

De pc-versie van The Last of Us Part 1 werd in 2023 uitgebracht, maar kreeg veel kritiek vanwege een matige port met prestatieproblemen. Sinds de release heeft Naughty Dog zich echter gecommitteerd aan verbeteringen, en een update uit april 2023 heeft onder andere crashes verholpen en de CPU- en GPU-prestaties verder geoptimaliseerd.

The Last of Us Part 1 Update 1.1.4 patch notes:

Feature Support

  • Added support for AMD FSR3.1 Super Resolution
  • Added support for AMD FSR3.1 Frame Generation

General

  • [Hometown] Fixed rendering issue that could appear on TVs when using NVIDIA DLSS or AMD FSR
  • [The University] Fixed issue that could occur when interacting with a generator while enemies were still present
  • [Bus Depot] Fixed issue where Joel’s flashlight would turn on when inspecting certain artifacts despite being in direct sunlight

Accessibility

  • Fixed Text to Speech issue where “M” key was not being read when assigned to a function

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x