Indie-ontwikkelaar EXBO onthulde de nieuwe actievolle gamemodus voor zijn grootschalige MMOFPS STALCRAFT:X in een nieuwe teaser-trailer tijdens de The Game Awards van donderdag.
‘Operations’ is een nieuwe PvE-spelmodus waarin teams van drie spelers zich in de mysterieuze hoeken van de uitsluitingszone van Tsjernobyl wagen in een kerker-crawling-formaat met verschillende doelstellingen, interessante tegenstanders, ingewikkelde modifiers en mini-bazen.
Dit wordt de eerste geconcentreerde PvE-inhoud van de game en de ontwikkelaars zijn van plan deze in verschillende fasen gedurende het jaar uit te brengen. Dit is de update waar STALCRAFT:X-fans al lang op hopen, aangezien momenteel meer in-game-activiteiten gerelateerd zijn aan PvP-modi.
Ander nieuws: het EXBO-team lanceert vandaag een groot winterevenement. Tijdens dit evenement zal de hele uitsluitingszone van Tsjernobyl bedekt zijn met sneeuw en zullen er thema-activiteiten plaatsvinden.
Spelers zullen hun tijd doorbrengen in de open wereld van de Tsjernobyl Exclusion Zone. Locaties zijn gevuld met vele soorten PvP- en PvE-activiteiten waar Stalker-fans van genieten, zoals het onderzoeken van artefacten, het jagen op mutanten, het verkennen van ondergewaardeerde locaties, het uitvoeren van speurtochten, het creëren van laboratoria en het deelnemen aan factieoorlogen. Voor degenen die minder tijd hebben om te spelen, zijn er verschillende sessiemodi om te ervaren.
Een open wereld die leeft
De open wereld van STALCRAFT: X leeft echt en spelers creëren unieke situaties voor elkaar, waarbij ze loyale vriendschappen en meedogenloze vijanden smeden. Terwijl je de vele locaties in de gamewereld verkent, kunnen spelers van andere facties je neerschieten, maar je verliest niet al je uitrusting en voortgang; in plaats daarvan laat je slechts een deel van de grondstoffen achter die je tijdens die reis hebt verzameld. Dit zorgt ervoor dat je de spanning van elke aanval behoudt, terwijl tegenslagen niet al te fataal zijn.
Een unieke combinatie van FPS en RPG
De wapenbalans is niet typerend voor MMO’s in de open wereld en lijkt eerder op sessieschieters als Counter Strike en Call of Duty. We definiëren de schietcomponent als snel, voornamelijk gekoppeld aan reactie- en schietvaardigheden. Tegelijkertijd blijf je gemotiveerd om verder te komen, aangezien de ontwikkelaars door de jaren heen een unieke combinatie van FPS- en RPG-mechanica hebben weten te bereiken.
Vooruitgang en open wereldeconomie
Laat je niet afschrikken door het MMO-genre: er is geen nivelleringsmechanisme en je vordert in het spel door nieuwe uitrusting te verkrijgen. Je kunt het op veel manieren verwerven, ook door het van andere spelers te kopen – omdat STALCRAFT: X een open economie heeft. Je kunt een legendarische koopman worden zonder de basis te verlaten! En trouwens, er zijn geen gamedoekjes.
Het distributiemodel
Alle items kunnen worden verkregen door het spel te spelen, maar met de zachte methode voor het genereren van inkomsten kun je bepaalde gebieden van karakternivellering versnellen.