S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl leverde bij zijn lancering eind november een meeslepende en angstaanjagende openwereldervaring, maar de game kampte ook met tal van technische problemen. Ontwikkelaar GSC Game World beloofde deze problemen aan te pakken met updates en hotfixes na de lancering. De eerste patch voor de game ging vorige week live en bracht honderden verbeteringen. Nu heeft de ontwikkelaar patch 1.02 uitgebracht, die weliswaar kleiner is, maar toch enkele belangrijke aanpassingen bevat.
Specifiek heeft GSC Game World meerdere bugs opgelost die de voortgang in bepaalde quests blokkeerden. In totaal lost deze nieuwe patch een half dozijn bugs op die de voortgang in verschillende missies verhinderden. De details hiervan kun je vinden in de patch notes hieronder. Houd er echter rekening mee dat deze patch notes mogelijke spoilers bevatten over de missies in kwestie, dus lees ze op eigen risico.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is beschikbaar op Xbox Series X/S en pc. De game verkocht op de lanceringsdag meer dan 1 miljoen exemplaren.
PATCH NOTES:
- Fixed an issue when the second wave of Monolith soldiers would not spawn during the “On the Edge” mission, blocking further progression.
- Fixed the issue when Richter could be found dead during the “A Minor Incident” mission, blocking further progression.
- The fixed issue was a player could get stuck after installing the fuse in the Wild Island area if they got the Emitter from Faust’s Cell first during the “Just Like the Good Old Days” mission, blocking further progression.
- The fixed issue was when a player could not successfully complete the “All That is Left” mission while exploring the Chemical Plant region.
- Fixed issue when quest enemies could spawn in unreachable areas for a player during the “Down Below” mission, blocking further progression.
- Fixed an issue when Scar could be missing during the “Visions of Truth” mission.
- A few more EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION errors are fixed.