HEXWORKS, een studio van CI Games, heeft vandaag update v1.6 uitgebracht voor de dark fantasy, actie-RPG Lords of the Fallen, die een verbeterde onboarding- en tutorial-ervaring biedt op basis van feedback van ervaren spelers. De update zet de speciale post-launch-ondersteuning van de studio voor de game voort, met een meer verkenningsvriendelijke Umbral-wereld, naast een reeks extra gameplay- en prestatieverbeteringen. De release van v1.6 komt vóór Lords of the Fallen’s lanceringsdebuut voor PlayStation 5 Pro, met een toename van 40% in pixeldichtheid, met een verbeterde prestatiemodus op 4K60 gebaseerd op 1440p, en kwaliteitsmodus op native 4K30 .
Ter gelegenheid van de release van Lords of the Fallen v1.6 zal de standaardversie van de game tot 11 november met 50% korting beschikbaar zijn op Steam.
Met versie 1.6 maken nieuwe Lords of the Fallen-spelers beter kennis met hun reis in Mournstead, met een aantal veranderingen in het eerste deel van het spel. Deze omvatten een meer geleidelijke introductie in de unieke vaardigheden van de Umbral Lamp en verbeterde navigatie in het tutorialgebied. Wat de bredere gemeenschap betreft, was een veelgevraagd verzoek van spelers de mogelijkheid om Umbral grondiger te verkennen – het secundaire, duistere rijk van de game dat naast de kernwereld loopt.
Terwijl de duistere uitstraling en spanning behouden blijven, combineren de veranderingen – waaronder subtielere soundscapes, een enemische curve aangepast voor verbeterde black-out en een verminderd vigneteffect – allemaal om de verkenning van Umbral beter te ondersteunen.