Home Gaming Ratchet and Clank: Rift Apart PS5 Pro Update geeft je wat nieuwe modi en Ray Tracing

Ratchet and Clank: Rift Apart PS5 Pro Update geeft je wat nieuwe modi en Ray Tracing

by Mark van Truijen

Naast een update voor Marvel’s Spider-Man 2 heeft Insomniac Games een patch uitgebracht voor Ratchet and Clank: Rift Apart ter ondersteuning van de PS5 Pro, die op 7 november verschijnt. De update introduceert ook twee nieuwe modi: Performance Pro en Fidelity Pro. De Performance Pro-modus richt zich op 60 FPS en maakt gebruik van PlayStation Spectral Super Resolution om de beeldkwaliteit van de Fidelity-modus te benaderen, terwijl alle ray-tracing-functies worden ingeschakeld.

Fidelity Pro is gericht op 30 frames per seconde en biedt opties om ray tracing aan te passen, zoals RT Reflections. De Medium-instelling rendert reflecties op halve resolutie voor betere prestaties, terwijl de High-instelling ze op volledige resolutie rendert en de reflectie-animaties verbetert.

Ook is er RT Ambient Occlusion, waarbij de Medium-instelling informatie geeft om screen-space ambient occlusion te verbeteren, en High zorgt voor extra global illumination op het scherm. Afhankelijk van de scène kan dit verschillen, en je kunt deze optie uitschakelen voor betere prestaties.

Hoewel Fidelity Pro ook hogere framerates kan bereiken met Variabele Verfrissingsfrequentie of een 120 Hz Display-modus, biedt het daarnaast fijnere haardetails en meer voetgangers en verkeer in bepaalde gebieden. Er is ook goed nieuws voor PS5-basisgebruikers: de patch lost een probleem op met de cinematics op Corson V, waarbij de natheid van bont ontbrak.

Version 1.005.000 Release Notes

Ratchet and Clank: Rift Apart version 1.005 adds support for PlayStation 5 Pro, including new graphic modes and toggles. Please read below for more information!

THE NEW GRAPHICS MODES

PERFORMANCE PRO (Default for PlayStation 5 Pro)

  • This mode targets a smooth 60 frames per second while retaining the image quality of the standard Fidelity mode through the use of PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). All ray-tracing (RT) features are on, including ray-traced reflections, ray-tracing on water, and ray-traced window interiors. This mode is recommended for most players.

FIDELITY PRO

  • This mode targets 30 frames per second for players who want to experiment with new ray-tracing graphical features. These new features can be tuned individually to reach higher intermediate frame rates, especially when using the “VRR” or “120 Hz Display Mode” options. Pedestrian and traffic density may be increased in some areas, and fine hair detail is increased.

NEW GRAPHICAL TOGGLES

RT Reflections: Medium (Performance) / High (Fidelity default)

  • Set the quality level for ray-traced reflections. The “Medium” setting ray-traces at half render resolution, and the “High” setting ray-traces at full render resolution. The “High” setting will also improve the smoothness of animation in reflections. Only available in the “Fidelity Pro” graphics mode.

RT Ambient Occlusion: Off (Performance) / Medium / High (Fidelity default)

  • Use ray tracing to compute additional ambient occlusion lighting information. The “Medium” setting uses that information to augment screen-space ambient occlusion. The “High” setting also adds a screen-space GI bounce for additional ambient lighting information. The visual impact of this feature will vary greatly based on the scene.

MISCELLANEOUS FIXES

  • Fixes missing fur wetness in some cinematics on Corson V that was introduced in a previous patch

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x