Naast deaankomende serverfixes en wijzigingen aan AI-bots in Warhammer 40,000: Space Marine 2, beantwoordde Saber Interactive vragen over PvE-balancering. Ze merkten eerst op dat ze nog steeds de ongelijkheid van de Assault-klasse in vergelijking met andere klassen bespreken, vooral in PvE in vergelijking met de campagne.
“We verzamelen nog steeds gegevens over dit probleem om te zien hoe we eraan kunnen werken.” Aan de andere kant zal de Blocking-wapeneigenschap (die het venster voor perfecte parades elimineert) in een toekomstige patch worden gewijzigd vanwege de inherente zwakte ervan. Een andere fix komt in de volgende patch voor het Melta Gun, dat gebugged is en spelers “boven de betwiste gezondheid” geneest.
Wat betreft wapenbalancering in het algemeen, zeiden ze: “We horen jullie, en sommige wapens kunnen op hogere moeilijkheidsgraden niet voldoen aan de krachtfantasie. We erkennen ook dat vijanden te veel kogels kunnen absorberen op hogere moeilijkheidsgraden, wat niet erg leuk is. Dat is het kernprobleem, in plaats van de bolters zelf. Voor nu testen we enkele aanpassingen in de moeilijkheidsgraad om de vijanden minder gezondheid te geven maar de uitdagende moeilijkheidsgraad te behouden.”
Wat betreft aankomende kwaliteitsverbeteringen, werkt de ontwikkelaar eraan om ervoor te zorgen dat spelers niet met dezelfde klasse in Operaties worden gematcht. Het zal “enige tijd duren” om dit uit te rollen, maar er zullen geen wijzigingen zijn in de huidige klasselimieten voor matchmaking (hoewel implementatie in privélobby’s wordt overwogen). Helaas is het opslaan van loadouts met je skill tree-aanpassing “op dit moment geen prioriteit voor ons.”
Warhammer 40,000: Space Marine 2 heeft sinds de lancering meer dan twee miljoen exemplaren verkocht.