Home Gaming Nintendo en The Pokemon Company maken zich klaar voor een zaak tegen Palworld onwikkelaar Pocketpair voor Patent Infringement

Nintendo en The Pokemon Company maken zich klaar voor een zaak tegen Palworld onwikkelaar Pocketpair voor Patent Infringement

by Mark van Truijen

Palworld werd een nachtelijke revelatie bij de vroege toegangslancering eerder dit jaar, en het is eerlijk om te zeggen dat een groot deel van de populariteit te danken was aan de vele overeenkomsten met Pokémon. Als een survival crafting game zijn die overeenkomsten vanuit een gameplay-perspectief schaars, maar Palworld bevat wel een grote verscheidenheid aan monsters die kunnen worden bevochten, gevangen en getraind, gebruikt in gevechten, enzovoort. Veel van deze monsters hebben ontwerpen die meer dan een oppervlakkige gelijkenis vertonen met Pokémon-ontwerpen.

Direct na de release van Palworld vroegen velen zich af of Nintendo en The Pokémon Company juridische stappen zouden ondernemen tegen ontwikkelaar Pocketpair, vooral omdat ze in dat opzicht vaak snel handelen. In juli verklaarde Pocketpair echter dat het geen officiële klachten van beide bedrijven had ontvangen. Dat lijkt nu veranderd te zijn.

Nintendo heeft bevestigd dat het Palworld-ontwikkelaar Pocketpair aanklaagt voor octrooi-inbreuk, waarvoor het een verbod en schadevergoeding eist. Een octrooi-inbreukzaak werd vandaag, op 18 september, gezamenlijk tegen de ontwikkelaar aangespannen door Nintendo en The Pokémon Company bij de districtsrechtbank van Tokio.

“Deze rechtszaak beoogt een verbod op inbreuk en schadevergoeding op grond van het feit dat Palworld, een spel ontwikkeld en uitgebracht door de Beklaagde, meerdere octrooirechten schendt,” luidt de verklaring van Nintendo.

“Nintendo zal doorgaan met het nemen van noodzakelijke maatregelen tegen elke inbreuk op zijn intellectuele eigendomsrechten, inclusief het Nintendo-merk zelf, om de intellectuele eigendommen te beschermen die het door de jaren heen heeft opgebouwd.”

Palworld is momenteel beschikbaar in vroege toegang op Xbox Series X/S, Xbox One en pc. Sinds februari heeft het meer dan 25 miljoen spelers op alle platforms. Volgens Pocketpair werd het spel ontwikkeld met een budget van $6,7 miljoen en heeft het “tientallen miljarden yen” aan winst opgeleverd.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x