De ontwikkelaar van Palworld, Pocketpair, heeft een verklaring uitgegeven waarin bevestigd wordt dat hun survivalgame niet zal overstappen naar een live service- of free-to-play-model. In een recent interview met ASCII.jp zei Takuro Mizobe, de CEO van Pocketpair, dat er nog geen definitieve beslissing was genomen over de vraag of Palworld een betaald spel zou blijven. Na zorgen van fans over de mogelijkheid dat het spel een live service-model zou aannemen, heeft Pocketpair echter een verklaring op Twitter afgegeven om te verzekeren dat dit niet zal gebeuren.
“We veranderen het bedrijfsmodel van onze game niet, het blijft ‘buy-to-play’ en zal niet overstappen naar een f2p- of GaaS-model,” schrijft de ontwikkelaar.
Volgens Pocketpair werd het bovengenoemde interview “enkele maanden geleden” afgenomen, en hoewel de studio toen nog geen beslissing had genomen over de toekomst van Palworld, is inmiddels besloten dat het F2P/GaaS-model “niet geschikt is voor ons.”
“Palworld is nooit ontworpen met dat model in gedachten, en het zou te veel werk vereisen om de game op dit punt aan te passen,” luidt de verklaring van Pocketpair. “Bovendien zijn we ons er goed van bewust dat dit niet is wat onze spelers willen, en we stellen onze spelers altijd voorop.
“We overwegen nog steeds skins en DLC voor Palworld in de toekomst als een manier om de verdere ontwikkeling te ondersteunen, maar we zullen dit opnieuw met jullie bespreken als we dichter bij dat punt komen. Voor nu blijft onze prioriteit om van Palworld de best mogelijke game te maken.”
Palworld is momenteel beschikbaar op Xbox Series X/S, Xbox One en PC. Een PS5-versie van de titel zou mogelijk worden aangekondigd tijdens de Tokyo Game Show later deze maand.