De langverwachte Assassin’s Creed-game die zich afspeelt in feodaal Japan komt er eindelijk aan met Assassin’s Creed Shadows. Volgens de ontwikkelaars zou de setting niet tot zijn recht zijn gekomen op oudere hardware, maar dankzij de huidige technologische vooruitgang is het nu mogelijk. Lead producer Karl Onnée vertelde dat Ubisoft wachtte op het juiste moment om een Japanse setting te doen, en dat de mogelijkheden van de huidige generatie hardware en de nieuwe versie van de Anvil-engine het team in staat stelden hun visie waar te maken.
Onnée benadrukte dat ze altijd al een Japanse setting wilden doen, maar dat het nu het juiste moment was vanwege de kracht van de hardware en de nieuwe engine. Belangrijke elementen zoals licht en schaduw, en dynamische weersomstandigheden, zijn nu mogelijk.
De dynamische seizoenen en lichtsystemen zullen een grote impact hebben op de wereld van de game. Qua grootte zal de game vergelijkbaar zijn met Assassin’s Creed Origins, maar qua complexiteit en dichtheid lijkt Ubisoft een stap vooruit te hebben gezet.
Assassin’s Creed Shadows komt uit op 15 november voor PS5, Xbox Series X/S en PC.