Meer dan vijf jaar nadat het voor het eerst in early access ging op de Epic Games Store, zal Coffee Stain Studios’ Satisfactory versie 1.0 voor PC lanceren op 10 september.
In een nieuwe Steam Community-post heeft het ontwikkelingsteam verschillende andere veranderingen en nieuwe content voor versie 1.0 uiteengezet, waaronder het verwijderen, toevoegen en wijzigen van hulpbronpunten op de wereldkaart. De kosten van recepten zijn ook aangepast om “soepelere overgangen tussen fasen en niveaus te bevorderen, vooral later in het spel.”
Je kunt nu doorgaan naar niveaus 5 en 6 zonder Zware Modulaire Frames en Computers (en daarmee Treinen ontgrendelen). Echter, de eerste is “meer ontspannen” vanwege minder Ingekapselde Industriële Balken, en de tweede heeft geen Schroeven nodig. Bovendien zijn Supercomputers niet meer vereist om Programmeerbare Splitters of Geothermische Generatoren te maken – ze zullen in plaats daarvan AI Beperkers en Highspeed Connectors gebruiken.
Wat betreft speloptimalisatie, heeft Coffee Stain bevestigd dat er een update naar Unreal Engine 5.3 komt, met optimalisaties voor level streaming, schaduwweergave, DLSS/FSR enzovoort. Voertuigen zullen geen gebladerte meer vernietigen bij het rijden, om de optimalisatie te verbeteren, terwijl berekeningen voor transportbanden en pijpen nu in clusters in plaats van individueel zullen plaatsvinden.