Xiaomi neemt met trots deel aan de wereldwijde viering van Internationale Vrouwendag 2024. Als bedrijf met een toewijding aan innovatie en diversiteit, wil het van deze gelegenheid gebruikmaken om het belang van inclusiviteit en gelijkheid binnen de technologie-industrie te benadrukken.
Xiaomi erkent dat een diverse en inclusieve werkplek niet alleen een verplichting is, maar ook een drijfveer achter innovatie. Met de campagne ‘Xiaomi Inspires Inclusion’ laat Xiaomi op Internationale Vrouwendag 2024 zijn toewijding zien aan het bouwen van een wereld waarin elk individu, ongeacht geslacht, in de kracht staat hun perspectief te delen.
“Door het bewustzijn en begrip van de diverse talenten en perspectieven te bevorderen, denk ik dat we percepties kunnen hervormen en vooroordelen kunnen uitdagen. Op bredere schaal dragen samenwerkingen met partners, deelname aan forums die genderdiversiteit bevorderen en het actief zoeken naar divers talent tijdens rekruteringsprocessen bij aan het creëren van een omgeving waarin individuen van alle geslachten zich welkom en gewaardeerd voelen,” vertelt Jia Wei, hoofd marketing Xiaomi West-Europa. “Bij Xiaomi West-Europa is nu ongeveer 42% van de werknemers vrouw. Een cijfer dat blijft groeien en dat de toewijding van het bedrijf aan het creëren van een evenwichtige werkomgeving onderstreept“.
Voor Xiaomi zijn de woorden diversiteit en inclusiviteit geen trends, maar essentiële principes voor een bloeiende en innovatieve toekomst. Door gebruik te maken van Internationale Vrouwendag 2024 wil het bedrijf bijdragen aan het wereldwijde gesprek over inclusiviteit en positieve verandering stimuleren.