Nieuwe details over Ubisoft’s geplande hub voor de Assassin’s Creed-franchise, getiteld Assassin’s Creed Infinity, zijn gelekt. Hoewel Ubisoft zelf stil is geweest over Assassin’s Creed Infinity, werpt een nieuw rapport van Insider Gaming’s Tom Henderson enig licht op enkele van de functies die we kunnen verwachten van de live service hub bij de lancering.
Gepland voor lancering op dezelfde dag als Assassin’s Creed Codename Red, zal Assassin’s Creed Infinity in feite fungeren als de moderne verhaalhub voor toekomstige titels. Beelden gezien door Insider Gaming toonden een speler die rechtstreeks vanuit de hub naar Assassin’s Creed Codename Red ging zonder het spel individueel te hoeven starten.
Assassin’s Creed Infinity zal op dezelfde manier ook fungeren als een hub voor Assassin’s Creed Codename Hexe en Assassin’s Creed Invictus. De hub zal ook dienen als de centrale basis voor live service aanbiedingen in Assassin’s Creed titels. Er zal een item shop zijn die cosmetische items verkoopt voor de protagonisten van Assassin’s Creed Codename Red, Naoe en Yasuke, genaamd The Exchange.
Spelers zullen ook kunnen deelnemen aan Projecten via Assassin’s Creed Infinity, die in wezen fungeren als op verhalen gebaseerde battle passes, met meer cosmetische beloningen voor de protagonisten van Assassin’s Creed Codename Red. Er zullen in de loop van de tijd meer Projecten worden toegevoegd aan Assassin’s Creed Infinity.
In lijn met Ubisoft’s live service ambities, draaien de plannen van Assassin’s Creed Infinity om elke twee jaar een hoofdlijn Assassin’s Creed-titel uit te brengen, met de tussenliggende jaren gevuld met DLC’s en kleinere titels. Bijvoorbeeld, terwijl verwacht wordt dat Assassin’s Creed Codename Red later dit jaar uitkomt, is de multiplayer-only Assassin’s Creed Invictus gepland voor 2025, terwijl Hexe naar verluidt mikt op een lancering in 2026.