Ontwikkelaar Starbreeze Studios en uitgever Deep Silver hebben een nieuw initiatief aangekondigd om te reageren op feedback van de community voor de co-op shooter Payday 3. Het initiatief, genaamd Operation Medic Bag, houdt in dat een team binnen de studio alle aspecten van Payday 3 heeft beoordeeld en herzien, en de ontwikkelingspijplijn voor aankomende updates heeft geherprioriteerd.
Operation Medic Bag is opgesplitst in vier grote categorieën: Optimalisatie en Betrouwbaarheid, Teamwerk en Co-op, Replayability en Progressie, en Fantasy en Heisting. Elk van de categorieën zal zien dat de studio werkt aan verschillende aspecten van Payday 3 om meer betekenisvolle en impactvolle veranderingen in het spel te brengen zoals gevraagd door de community.
Doelen voor de verschillende categorieën in Operation Medic Bag variëren van het verbeteren van de prestaties van het spel en consistentie in matchmaking, UI-verbeteringen en technische problemen, tot het introduceren van nieuwe communicatietools zoals tekstchat, helemaal tot aan veranderingen in het infamy-systeem en ervoor zorgen dat spelen als een groep leuker is.
Veranderingen aan Payday 3 zullen worden gemaakt via gratis updates gedurende 2024, en om te beginnen zal de studio zich richten op functies waaronder een nieuwe versie van Quickplay, een unready-knop, een play again-functie, de mogelijkheid om storende spelers te votekicken, loadout hernoemen, controller verbeteringen, kleinere content drops die vaker gebeuren, roterende stealth modifiers, dagelijkse activiteiten, een maskerverkoper met een wekelijks roterende voorraad, de mogelijkheid om spelers na een wedstrijd samen te voegen in een party, en verbeteringen aan het communicatiewiel.
Een van de grotere nieuwe functies die naar Payday 3 komt, is een nieuwe solo- en offline-modus. Deze functie zal in twee duidelijke fasen worden uitgerold, waarbij fase één een online verbinding vereist voor progressie en ontgrendelingen, en fase twee een offline-modus naar het spel brengt. De offline-modus zal nog steeds spelers nodig hebben om af en toe verbinding te maken met de servers van het spel om de voortgang van de speler bij te houden.
De aankondiging komt kort nadat Starbreeze Studios sprak over het spel dat veel lager presteert dan de studio had verwacht. Het spel heeft sinds de release meerdere patches gezien, en in november zag de release van zijn eerste betaalde DLC in Syntax Error.