In april vorig jaar onthulde Remedy Entertainment een gloednieuw logo voor zichzelf, waarbij de letter “R” opvallend werd weergegeven in een gestileerde mode, omdat de ontwikkelaar ernaar streefde om zijn “visuele identiteit bij te werken en opnieuw te definiëren”. Natuurlijk, als je denkt aan een ontwikkelaar die de letter R als logo heeft, denk je meteen aan Rockstar Games. Het is dan ook niet verrassend dat het moederbedrijf van de GTA-ontwikkelaar, Take-Two Interactive, zich terdege bewust is van de gelijkenissen tussen de logo’s van de twee studio’s, en daar allesbehalve blij mee is.
Zoals gemeld door Respawn First, worden twee handelsmerken die door Remedy Entertainment in het VK zijn ingediend voor het gebruik van zijn nieuwe logo momenteel tegengewerkt door Take-Two Interactive, op grond van het feit dat “er verwarring bij het publiek kan ontstaan”.
Momenteel wordt het geschil echter genoemd als zijnde in de “afkoelperiode”, wat betekent dat de twee betrokken partijen hebben afgesproken om onderling een schikking te treffen in plaats van verder te gaan met juridische procedures.
Grappig genoeg hebben Remedy Entertainment en Rockstar Games een geschiedenis van samenwerking, waarbij de eerste de eerste twee Max Payne-spellen heeft ontwikkeld, die werden uitgegeven door de laatste. Wat nog meer amusant is, is dat de twee bedrijven momenteel samenwerken aan een gecombineerde remake van de twee titels.