NVIDIA heeft vandaag productie microservices voor de NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) geïntroduceerd waarmee ontwikkelaars van games, tools en middleware state-of-the-art generatieve AI-modellen kunnen integreren in de digitale avatars in hun games en applicaties.
Met de nieuwe ACE microservices kunnen ontwikkelaars interactieve avatars bouwen met behulp van AI-modellen zoals NVIDIA Audio2Face (A2F), dat expressieve gezichtsanimaties maakt van audiobronnen, en NVIDIA Riva Automatic Speech Recognition (ASR), voor het bouwen van aanpasbare meertalige spraak- en vertaaltoepassingen met behulp van generatieve AI.
Ontwikkelaars die ACE omarmen zijn onder andere Charisma.AI, Convai, Inworld, miHoYo, NetEase Games, Ourpalm, Tencent, Ubisoft en UneeQ.
“Generatieve AI-technologieën transformeren vrijwel alles wat we doen, en dat geldt ook voor het maken van games en gameplay”, zegt Keita Iida, Vice President van Developer Relations bij NVIDIA. “NVIDIA ACE opent nieuwe mogelijkheden voor game-ontwikkelaars door hun werelden te bevolken met levensechte digitale personages en tegelijkertijd de noodzaak voor vooraf gescripte dialogen weg te nemen, wat zorgt voor een grotere immersie in de game.”
De beste ontwikkelaars van games en interactieve avatars omarmen NVIDIA ACE
De beste ontwikkelaars van games en interactieve avatars onderzoeken manieren waarop ACE en generatieve AI-technologieën kunnen worden gebruikt om interacties tussen spelers en niet-speelbare personages (NPC’s) in games en applicaties te transformeren.
“Dit is een mijlpaalmoment voor AI in games”, aldus Tencent Games. “NVIDIA ACE en Tencent Games helpen de basis te leggen die digitale avatars met individuele, levensechte persoonlijkheden en interacties naar videogames zal brengen.”
NVIDIA ACE brengt gamekarakters tot leven
NPC’s zijn altijd ontworpen met vooraf bepaalde reacties en gezichtsanimaties. Dit beperkte de interacties met spelers, die meestal transactioneel waren, kortstondig waren en daardoor door de meeste spelers werden overgeslagen.
“Generatieve AI-personages in virtuele werelden ontsluiten verschillende gebruiksmogelijkheden en ervaringen die voorheen onmogelijk waren,” zegt Purnendu Mukherjee, oprichter en CEO bij Convai. “Convai maakt gebruik van Riva ASR en A2F om levensechte NPC’s mogelijk te maken met low-latency responstijden en high-fidelity natuurlijke animatie.”
Om te laten zien hoe ACE NPC-interacties kan transformeren, heeft NVIDIA samengewerkt met Convai om de NVIDIA Kairos-demo, die debuteerde op Computex, uit te breiden met een aantal nieuwe functies en met ACE microservices.
In de nieuwste versie van Kairos worden Riva ASR en A2F uitgebreid gebruikt, waardoor de interactiviteit van NPC’s wordt verbeterd. Het nieuwe framework van Convai stelt NPC’s nu in staat om met elkaar te praten en geeft ze inzicht in objecten, waardoor ze voorwerpen kunnen oppakken en afleveren in de gewenste gebieden. Bovendien kunnen NPC’s spelers naar doelen leiden en werelden doorkruisen.