Home Gaming Articy Software kondigt de lancering aan van articy:draft X, de ultieme storytelling-tool voor game-ontwikkelaars

Articy Software kondigt de lancering aan van articy:draft X, de ultieme storytelling-tool voor game-ontwikkelaars

by Jos Vis

Articy Software kondigt met trots de lancering aan van articy:draft X, de nieuwste versie van de articy:draft softwareserie, die heeft geholpen bij het bouwen van games als Broken Roads, The Talos Principle 2, Hogwarts Legacy, Syberia: The World Before, Disco Elysium, Onsterfelijken van Aveum, Suzerain en nog veel, veel meer.

articy:draft X, de opvolger van de veelgeprezen schrijf- en narratieve ontwerpsoftware articy:draft 3, wordt geleverd met veelgevraagde nieuwe functies die zijn ontworpen om schrijvers en narratieve ontwerpers te helpen met gemak meeslepende, interactieve verhalen te creëren. Krachtiger dan ooit tevoren, dit is de nieuwe standaard voor de industrie. Het is een letterlijke game-changer.

Articy:draft X biedt een breed scala aan tools voor schrijven, plannen en verhalend inhoudsbeheer in een visuele omgeving en geeft makers de vrijheid om verhalen te maken op de manier die voor hen werkt. Nieuwe lokalisatie-, voice-over- en exportfuncties, gecombineerd met de mogelijkheid om verhaaltakken naar believen te zien en vorm te geven, zorgen ervoor dat creativiteit kan gedijen. Een hele wereld wacht erop om geschreven, ontworpen en geboren te worden met articy:draft X.

“De lancering van articy:draft X is nog maar het begin”, bevestigt het ontwikkelingsteam dat zich inzet om regelmatig software-updates te leveren. Deze nieuwe release zal worden gevolgd door voortdurende verbeteringen en functie-updates die schrijvers en ontwikkelaars de komende jaren zullen ondersteunen.

Maar wat is nieuw bij articy:draft? Bekijk hieronder de hoogtepunten in detail:

Lokalisatie: deze functie biedt broodnodige en veelgevraagde toolsets waarmee makers hun inhoud direct in de app of extern kunnen lokaliseren met behulp van een speciale export-importfunctie. Met alle verhalende inhoud op één plek wordt het veel eenvoudiger om projecttalen te beheren, context te bieden, tekst aan voice-over te koppelen, voortgang bij te houden, nieuwe of gewijzigde inhoud te exporteren en importeren naar articy:draft en uiteindelijk naar de game-engine.

Ondersteuning voor Voice Over: Makers kunnen Voice Over-bestanden nu eenvoudig rechtstreeks in articy:draft beheren, lokaliseren en afspelen.

Simulatiemodus: Zodra de voice-overs binnen zijn, kan de kopie worden gelokaliseerd en krijgt het verhaal vorm. Makers kunnen het allemaal testen in de geüpgradede Simulatiemodus die nu het wisselen van taal en het automatisch afspelen van bijgevoegde voice-over-geluidsbestanden ondersteunt.

AI-extensies: De nieuwe AI-extensies geven schrijvers en verhalende ontwerpers de mogelijkheid om toegang te krijgen tot AI-services van derden om tijd te besparen en deze direct te gebruiken binnen articy:draft X. Met het gebruik van AI-services van derden kunnen makers door AI ondersteunde blaf- en dialogen, genereer voorbeeldafbeeldingen en gebruik automatische DeepL-vertaling rechtstreeks in articy:draft.

Generieke engine-export: als aanvulling op de veelgeprezen Unreal- en Unity-engine-exports, maakt deze functie het mogelijk om inhoud die is gemaakt in articy:draft X te exporteren naar de eigen engine van de maker of naar open-source-engines, zoals bijvoorbeeld Godot. De Generic Engine Export kan assets samen met JSON-bestanden exporteren, waardoor gebruikers al hun verhalende inhoud kunnen verzamelen voor de engine van hun keuze.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x