Molly ontdekte op de harde manier dat gamers niet doodgaan, maar voor onbepaalde tijd respawnen. Gevangen in een recreatie van een retro schietarena, zocht ze het vermaak van de massa. Totdat een mysterieuze weldoener besluit haar te helpen ontsnappen uit de simulatie.
GHOSTWARE, een retro-shooter die de spanning van arena-gevechten combineert met op verkenning gerichte gameplay, krijgt zijn tweede aflevering waarin Molly verder in een ramkoers terechtkomt met mensen die haar weer tot leven hebben gebracht en haar in een digitale arena hebben opgesloten. Nu ze zich tussen de reële en virtuele ruimte kan bewegen, wil ze antwoorden vinden en wraak nemen. Het is tijd om te schoppen en met een bellenpistool te schieten!
WAT MAAKT GHOSTWARE: ARENA OF THE DEAD SPECIAAL
Ervaar dualiteit. Versla je vijanden in een arena-deathmatch in retrostijl in de digitale ruimte en schakel over naar de meer op verkenning gebaseerde gameplay in de echte ruimte.
Bunny-hop zachtjes en draag grote geweren. Verbeter je vaardigheden door gebruik te maken van een robuuste bewegingsset, van onstuimig, glijdend, muurspringen en rennen tot raketspringen, en frag dwazen met een mix van bekend en gekke arsenaal. Schieten, bellen afketsen en zien hoe je vijanden om hen heen proberen te dansen, wordt nooit saai!
Ontdek het mysterie achter deze vervallen simulatie en de verbindingen ervan met de echte wereld, samen met vijf andere NPC-zielen die gevangen zitten in de digitale arena.
Of je nu zin hebt in een langdurige campagne of een snelle schermutseling, GHOSTWARE staat voor je klaar! Of je nu een fan bent van campagnes met een lang verhaal of korte schermutselingen, je vindt beide modi binnen handbereik.
WAT IS NIEUW IN AFLEVERING 2
Nieuwe kaarten en verkenning
12 nieuwe niveaus en een nieuw gevoel van vrijheid. Dankzij de naadloos met elkaar verbonden wereld kan de speler in zijn eigen tempo tussen gebieden rondzwerven, de geheimen van het spel ontrafelen en alles verkennen wat het te bieden heeft. Net als in het vorige hoofdstuk worden de nieuwsgierige geheimjagers beloond met verborgen upgrades, nieuwe wapens en stukjes overlevering.
Semi-permanent inventarissysteem. De nieuwe bewegingsvrijheid tussen de digitale en de echte ruimte brengt veranderingen in het inventarisatiesysteem met zich mee. Geweren en munitie verzameld in de echte ruimte blijven bij de speler in plaats van te worden gereset wanneer hij een nieuw niveau betreedt. Elk Real Space Gun in het arsenaal zal echter tijdelijk verdwijnen wanneer de speler een digitaal gebied betreedt. De wapens en munitie zullen weer beschikbaar zijn zodra de speler de Real Space opnieuw betreedt.
Realtime verlichting. Mappen in aflevering 2 die zich in de echte ruimte afspelen, veranderen nu dynamisch hun verlichting naar overdag of ’s nachts, afhankelijk van de realtime gameplay.