In een recent interview met MinnMax onthulde Bethesda-ontwikkelaar Bruce Nesmith – wiens werk als systeemontwerper te zien is in Starfield – dat het bedrijf de beslissing nam om The Elder Scrolls 6 zo vroeg aan te kondigen omdat “hooivorken en fakkels uit waren”.
Nesmith praat over hoe hij een overtuiging deelt met Howard dat games meestal ongeveer zes maanden voor hun release moeten worden aangekondigd. “De mening van Todd [Howard] – die ik overigens deel – is dat de videogame-industrie een kort geheugen heeft,” zegt hij.
“Die bedrijven die jaren van tevoren beginnen met het promoten van hun spellen, schieten zichzelf in de voet. De beste tijd om erover te beginnen praten is zes maanden voor de release.”
Nesmith gaat verder met praten over de beslissing om The Elder Scrolls 6 zo ver van tevoren aan te kondigen. Ter context, het spel werd al aangekondigd in 2018, en zelfs eerder dit jaar zei Xbox-baas Phil Spencer dat het nog meer dan vijf jaar weg was. Volgens Nesmith werd de aankondiging uiteindelijk gedaan om fans van de serie en het bedrijf te kalmeren.
“Alleen het feit dat de hooivorken en fakkels uit waren, kreeg Todd ertoe om te zeggen ‘Ja, we gaan Elder Scrolls 6 doen, het is echt, het zal gebeuren.’”, zei Nesmith. “Maar ik wed dat je niet veel details hoort tot zes maanden voor de release, wat ook zou moeten. Ik denk dat dat de beste aanpak is en [Howard] heeft bewezen dat het heel goed werkt, althans voor Bethesda.”
Hoewel we niet echt veel details hebben over The Elder Scrolls 6, heeft Nesmith verklaard dat het spel dezelfde leveling-mechanica zal hebben als zijn voorganger – The Elder Scrolls 5: Skyrim.