Voor een spel dat zo afhankelijk is van snelheid en momentum als het aankomende Sonic Superstars, is een snelle en stabiele framerate niet alleen een bonus, het is bijna een vereiste. Gelukkig is bevestigd dat Sonic Superstars op dit gebied niet zal teleurstellen, zelfs niet op de Nintendo Switch.
In een recent interview op de TGS met het Japanse medium Den-fami Nico Gamer, onthulde Naoto Ohshima – de oorspronkelijke ontwerper van het personage Sonic the Hedgehog en uitvoerend vice-president van Sonic Superstars co-ontwikkelaar Arzest – dat de aankomende 2D-platformer zal draaien op 60 FPS op de Nintendo Switch.
Ohshima heeft niet vermeld of het spel alleen op 60 FPS zal draaien wanneer het in consolemodus wordt gespeeld, of dat het die framerate ook zal behouden wanneer het in handheld-modus wordt gespeeld. Dit betekent vermoedelijk dat het spel ook op alle andere platforms 60 FPS zal nastreven, aangezien die allemaal werken met veel krachtigere hardware dan de Switch biedt.
Sonic Superstars komt uit op 17 oktober voor Nintendo Switch, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One en PC.