Uitgever Wired Productions en ontwikkelaar Toams Sala hebben vandaag een nieuwe trailer gedropt voor hun aankomende 3D open wereld stadsbouwertitel ‘Bulwark: Falconeer Chronicles’. Vers van een succesvolle Gamescom-show, waar solo-ontwikkelaar Tomas Sala de Unity ‘CommUNITY game’-keuzeprijs ontving, toont de gloednieuwe trailer de unieke bouwmechanismen die spelers kunnen verwachten te gebruiken bij het uithouwen van hun bolwerken uit de steile rotsen. evenals het onthullen van de nieuwe nederzettingen in de open wereldsetting van het spel; waarin het lot wordt benadrukt van de facties die voor het eerst werden geïntroduceerd tijdens Tomas ‘vorige game, The Falconeer.
De trailer onthulde ook de ‘Day One’ Dreadnot Unit, een krachtige commandant die helpt bij het bieden van marine-superioriteit voor je beschavingen en beschikbaar is als bedankje voor degenen die het spel op hun verlanglijstje hebben gezet en het spel hebben opgehaald tijdens de lanceringsperiode.
“Het is een verontrustende week geweest voor elke Unity-ontwikkelaar, een week van pijn, frustratie en verdriet over wat voelt als een verlatenheid door Unity3D. Dubbel verontrustend vanwege de dankbaarheid die ik voel voor wat ik daardoor heb kunnen bereiken. Er zijn nog steeds goede mensen in Unity, denk ik, die op dit moment proberen een weg vooruit te vinden, en ik hoop dat ze zichzelf kunnen vinden op een plek die minder duister is”, aldus solo-ontwikkelaar Tomas Sala. “Hoewel ik boos ben door alles wat er is gebeurd, is de Unity-gemeenschap zelf geweldig in de manier waarop zij zich rond indie-ontwikkelaars zoals ik heeft verzameld. Het winnen van de beste communitygame in de Gamescom Indie Arena, zoals gestemd door de Unity-gemeenschap, was een pre-shit storm-energieboost waarvan ik niet wist dat ik die nodig zou hebben. Ik ben enthousiast over hoe Bulwark: Falconeer Chronicles zich ontwikkelt en ik stort alles wat ik te geven heb in de release en ik blijf iedereen die tot nu toe met mij op deze reis is geweest ongelooflijk dankbaar.’
Net zoals The Falconeer de poging van Tomas was om de spelers mee te nemen in een verkenning van interne conflicten. Bulwark is zijn poging om spelers mee te nemen naar dezelfde bron waaruit zijn eigen verbeeldingskracht, experimenten, nieuwsgierigheid en chaos voortkomen. Het enige dat de wildste creaties van de speler tempert, is dat de wereld leeft en gevuld is met de factiestrijd die voor het eerst werd geïntroduceerd in The Falconeer. Een levend canvas dat de speler kan verkennen.