Home Gaming EA SPORTS UFC 5 wordt uitgebracht op 27 oktober, draait op Frostbite Engine

EA SPORTS UFC 5 wordt uitgebracht op 27 oktober, draait op Frostbite Engine

by Mark van Truijen

Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) en de UFC, ’s werelds toonaangevende organisatie voor mixed martial arts (MMA), zullen EA SPORTS™ UFC® 5 op 27 oktober 2023 lanceren voor PlayStation®5 en Xbox Series X|S. Voor het eerst ontwikkeld op de Frostbite™ Engine en met het gloednieuwe Real Impact System, biedt UFC 5 de definitieve MMA-ervaring met authentieke gameplay en graphics geoptimaliseerd voor moderne spelconsoles.

“UFC 5 is de meest realistische MMA-ervaring die fans buiten de Octagon kunnen beleven,” aldus UFC-president Dana White. “Dit spel is ongelofelijk en echt een UFC-ervaring van de volgende generatie.”

Het debuut van de Frostbite Engine in de franchise verbetert de realistische weergave van EA SPORTS UFC MMA met rendering op hoge snelheid van 60 frames per seconde en gameplay-simulatie. In een nieuw tijdperk van realisme en vechterintensiteit zal UFC middengewicht kampioen Israel Adesanya de UFC 5 Deluxe Edition cover sieren, terwijl UFC vedergewicht kampioen Alexander Volkanovski en voormalig UFC vlieggewicht kampioen Valentina Shevchenko op de Standard Edition omslag staan.

De toevoeging van het Real Impact System en de opname van veelgevraagde community-upgrades geeft UFC 5 een definitieve verbetering ten opzichte van eerdere titels. Ervaar realistische schade die van klap tot klap toeneemt naarmate de kenmerken van vechters realistisch achteruitgaan gedurende een gevecht. Voel de kracht van elke impact met meer dan 64.000 mogelijke combinaties van gezichtsschade. Nieuwe vloeistofdynamica en deeltjessystemen tillen bloed en zweet naar een nieuw niveau binnen de wereldberoemde Octagon®, voor een bijna 1:1 weergave van een Pay-Per-View hoofdevenement, terwijl de implementatie van de geheel nieuwe gezichtsanimatietool de gelijkenissen van vechters verbetert. Foto realistische vechtersgelijkenissen worden geaccentueerd met geavanceerde lichaamssculpturen en op strengen gebaseerd haar tijdens belangrijke momenten in UFC 5.

“UFC 5 biedt een intens realistische vechtervaring, waarbij gebruik wordt gemaakt van de kracht en technologie van Frostbite,” aldus Nate McDonald, Lead Producer van EA SPORTS UFC 5. “Van ons Real Impact System dat de kracht van de generatie-hardware sprong maximaliseert, tot de verbeterde belichting, gedetailleerde personages, op strengen gebaseerd haar en gezichtsanimatiesysteem, is elk aspect verbeterd. Onze samenwerking met de UFC biedt een ongeëvenaarde en authentieke interactieve MMA-ervaring.”

“UFC 5 legt alle zweet, bloed en toewijding vast die nodig zijn om succesvol te zijn in de Octagon,” aldus Volkanovski. “Geloof me, het niveau van onderdompeling dat EA SPORTS heeft gecreëerd met dit spel is de ultieme vertegenwoordiging van de sport.”

Naast het Real Impact System, geavanceerde visuals en verrijkte gameplay met de Frostbite Engine, bevat UFC 5 ook:

Cinematic K.O. Replay: Cinematische K.O. herhalingen laten gevechten zien die eindigen met intensere beelden en meer opwinding. Gepresenteerd in super slow motion met filmische hoeken en belichting, vertegenwoordigen de impact van gevechtseindigende slagen hoogtepunten die de dramatiek van een UFC-gevecht herbeleven.

Controle door artsen en stopzettingen: Een opvallende blessure veroorzaakt een onderbreking van de scheidsrechter voor een medisch onderzoek aan de ringkant. Het niet aanpassen en beschermen van de blessure tegen verdere schade kan leiden tot een stopzetting door een arts, wat echte strategische variabelen introduceert voor spelers om te navigeren onder verhoogde druk.

Nieuwe aanvallen en reacties op treffers: Nieuwe aanvalsanimaties bootsen zwaargewichten, professionele kickboksers en meer na, in combinatie met nieuwe bewegingsvariaties voor ellebogen in de grond-en-pound, draaiende aanvallen, lichaamsslagen en kuitschoppen. Plus, de reactie-animaties en fysica tijdens een hectisch gevecht kunnen schone verbindingseffecten initiëren – momenten die spelers kunnen voelen met next-level onderdompeling tijdens het spelen.

Naadloze Submission: De vernieuwde naadloze submissions breiden het bestaande grapplesysteem uit met snellere animatietransities en het verwijderen van mini-games. Grapple Assist helpt beginners, terwijl veteranen diepere lagen kunnen verkennen. Naadloze submissions bieden een soepelere, authentieke grondgame voor grapple-enthousiasten.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x