Home Gaming Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin Gamescom Preview

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin Gamescom Preview

by Sven

Op Gamescom mochten wij met een groot aantal games aan de slag gaan. Een van die games is een opkomende RTS game Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin, een RTS die zich afspeelt in het Warhammer tabletop universum. De game wordt ontwikkeld door Frontier Development, de ontwikkelaar die wij kennen van games als Planet Zoo en F1 Manager 2023. Wij kregen een korte presentatie van de ontwikkelaar en mochten daarna met de game aan de slag.

In de presentatie van de ontwikkelaar kregen wij eerst een nieuwe factie te zien, de Nighthaunt. Een factie die gemaakt is vanuit de dood en die niet bekend staan om kracht, maar wel om hun grote getallen die je kunnen overrompelen. In de tweede missie van de game kwam de Nighthaunt dan ook uit de schaduwen treden. Als laatste wat wij te horen kregen in de presentatie was dat Realms of Ruin een roguelike modus krijgt waarin gevechten willekeurig worden gemaakt. Jij moet met een factie de wereld doorlopen om uiteindelijk alles te veroveren. Dit moet zorgen voor een extra modus waarin spelers veel tijd zullen steken naast de campaign. Wij hebben deze mode nog niet gespeeld, maar in de presentatie leek het zeer veelbelovend.

Voordat we echter met de tweede missie aan de slag konden gaan, moesten wij eerst de tweede missie van de game spelen. Als niet een fervente RTS speler had ik in eerste instantie hier wat problemen mee, gelukkig konden de ontwikkelaars van Frontier mij prima helpen om de game te spelen. De twee missies die ik heb mogen spelen heb ik volledig met controller gespeeld, iets wat natuurlijk ondenkbaar voor een RTS. Echter wil ik aangeven dat de game heel intuïtief voelt met een controller. Toch is het mogelijk om via bepaalde manier met toetsenbord en keyboard te spelen op consoles.

De eerste missie die ik dus heb gespeeld introduceerde mij aan de helden van de campaign, de Stormcast Eternals. In deze missie komen kort de basis naar voren die je moet kennen om de game te kunnen spelen. Je leerde hoe je een basis moet bouwen, hoe je jou eenheden kon oproepen en hoe je moest vechten. Deze eerste missie was niet ontzettend moeilijk, maar gaf wel een goede introductie wat de game verder te bieden had in de tweede missie.

De tweede missie was dan ook een grote stap in moeilijkheidsgraad voor mij. In deze missie was het niet alleen aanvallen, maar ook verdedigen ontzettend belangrijk. Je moest posten proberen over te nemen om zo snel mogelijk de kracht van de Nighthaunt tegen te gaan. Hoe meer posten je had overgenomen, hoe sneller dat proces ging. Uiteindelijk ging het niet heel goed bij mij, maar door een aantal tactische tegenaanvallen en het overnemen van de eerste twee posten kon ik uiteindelijk het level behalen. Het ging niet alleen om aanvallen, maar dus ook om nadenken hoe je het beste strategisch te werk kon gaan in dit level. Voor een nieuwe RTS speler als mijzelf, was het echter wel flink lastig, maar het behalen van het level voelde dan ook wel echt als een overwinning. De game voelde goed aan, alhoewel het soms wat te traag was voor mij doen, echter weet ik ook dat sommige RTS fans daarvan houden.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x