Na de teleurstellende ontvangst van zijn recente “State of the Game” post voor Destiny 2, lijkt Bungie in de schadebeheermodus te gaan. Game director Joe Blackburn ging naar Twitter om te praten over hoe Bungie van plan is om meer PvP-content naar het spel te brengen, terwijl hij tegelijkertijd ook verklaarde dat de aankomende Destiny 2 Showcase niet veel aandacht zal besteden aan kleinere veranderingen die naar het spel komen.
Bungie’s “State of the Game” post sprak over een reeks nieuwe functies voor het spel, waaronder de mogelijkheid om shaders op te slaan. Het bedrijf heeft echter kritiek gekregen van de Destiny 2-spelersbasis vanwege het gebrek aan inhoud voor de PvP Crucible-modi, evenals de algemene focus van het spel op meer monetisering.
“Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat deze aanpak niet de Crucible oplevert die onze spelers van ons verwachten”, zei Blackburn, die verder praatte over hoe het bedrijf van plan is om een reeks nieuwe PvP-maps en spelmodi voor Crucible te maken en ze gratis uit te brengen in 2024.
“Dit is een verschuiving van onze strategie”, vervolgde Blackburn, “dus het gaat tijd kosten om de details van wat we hier presenteren te begrijpen.”
Blackburn gaat verder praten over een nieuw “PvP strike team” bij Bungie dat zich zal richten op de verdere ontwikkeling van de PvP-kant van Destiny 2 door middel van nieuwe content en kleinere balansaanpassingen.
“Een van de meest opwindende aspecten van deze strike teams is dat we ze op basis van community-feedback bouwen”, zei Blackburn. “Dus deze strike teams worden vanaf de grond opgebouwd om te kijken naar: ‘Wat zijn de pijnpunten die onze gemeenschap het meest raken?’ Dus deze lijst zal worden opgebouwd en afgebroken vanuit: ‘Dit zijn de grote problemen waar de PvP-gemeenschap naar kijkt in Destiny 2.'”
Bungie bereidt zich momenteel voor op zijn aankomende Destiny 2 Showcase, waar het van plan is meer details te onthullen over niet alleen Seizoen 22 van Destiny 2, maar ook de grote uitbreidingsrelease van volgend jaar, Destiny 2: The Final Shape.