Op het PlayStation Showcase-evenement van Sony in mei van dit jaar kondigde Bungie Marathon aan, een PvPvE extraction shooter die de oude franchise nieuw leven inblaast. Hoewel de aankondigingstrailer van het spel natuurlijk veel aandacht trok, werd ook duidelijk dat het project nog in een vroeg stadium van ontwikkeling is. De ontwikkelaar is natuurlijk blijven uitbreiden om het team dat aan het spel werkt te versterken, en onlangs is er een andere belangrijke functie toegevoegd.
Andrew Witts, voorheen de Lead Multiplayer Designer van Halo Infinite voordat hij in maart vorig jaar 343 Industries verliet, heeft onlangs op Twitter onthuld dat hij zich bij Bungie heeft aangesloten en de rol van Gameplay Design Director op Marathon zal vervullen.
“Iedereen is zo gastvrij en vriendelijk geweest”, schreef Witts. “Ik ben enthousiast om met dit briljante en ongelooflijk getalenteerde team te werken.”
Voorafgaand aan Halo Infinite werkte Witts ook bij Boss Key Productions als senior game designer aan LawBreakers, daarvoor was hij game designer bij Rainbow Six Siege bij Ubisoft Montreal.
Marathon is momenteel in ontwikkeling voor PS5, Xbox Series X/S en pc.