Home Gaming Gardens haalt 31,3 miljoen dollar op om indie-innovatie en AAA-ambitie te combineren

Gardens haalt 31,3 miljoen dollar op om indie-innovatie en AAA-ambitie te combineren

by Jos Vis

Vandaag heeft Gardens aangekondigd dat hun gamestudio $ 31,3 miljoen aan Series A-financiering heeft opgehaald met steun van een uitzonderlijk syndicaat, inclusief connecties met grote gamingplatforms, uitgevers en veteranen uit de industrie.

Lightspeed Venture Partners en Krafton leidden samen de ronde met deelname van Dreamhaven (mede opgericht door Mike Morhaime, oprichter en oud-CEO van Blizzard Entertainment), TIRTA, Rendered VC, Stephen “Slim” Lim (mede-bedenker van Valorant) , Nate Mitchell (mede-oprichter van Oculus), Annie en Jeff Strain (mede-oprichters van Prytania Media, mede-bedenker van Guild Wars en State of Decay), Seth Sivak (VP of Development of World of Warcraft), V Pappas ( voormalig COO van TikTok), onder anderen Julien Merceron (CTO van Bandai Namco) en Craig Kallman (CEO van Atlantic Records). Vroege supporters, waaronder Seed Round Lead Transcend Fund en Funplus, verhoogden ook hun toezeggingen.

Met deze financiering voegt het bedrijf ook voormalig Microsoft-voorzitter John W. Thompson, voormalig Sony Computer Entertainment America President en CEO Jack Tretton, voormalig Tencent President en Take-Two CEO Ben Feder, en Yamauchi No.10 (Nintendo Family) toe aan zijn adviesbureau. team.

Gardens mede-oprichter en CTO Lexie Dostal was bemoedigd door de positieve ontvangst:

“Het is zowel inspirerend als validerend om zoveel opwinding te zien rond onze visie voor deze game en studio, vooral van deze ongelooflijk ervaren investeerders en partners. Mensen met diepe banden met Blizzard, Nintendo, Microsoft, Sony, PUBG, Riot Games, Tencent en meer komen allemaal samen rond Gardens; we kunnen niet opgewondener zijn over het feest dat we hebben samengesteld en het volgende hoofdstuk van ons avontuur samen, ‘zei Dostal.

Het spel: Online PvPvE Fantasy Adventure Sandbox ARPG

Gardens mede-oprichter en game director Chris Bell bevestigde dat de aankomende game van de studio een steeds evoluerende online PvPvE fantasy-adventure sandbox ARPG zal zijn:

“Het is een game die is geïnspireerd op onze favoriete herinneringen aan het spelen van online RPG’s, MMO’s en fantasie-actie-avonturengames door de jaren heen, herinneringen aan het kruisen van paden met vreemden”, zei Bell. “De game bouwt voort op multiplayer-ideeën en lessen uit eerdere titels die ik heb geholpen ontwerpen zoals Journey, Sky en zelfs mijn studentengame Way, terwijl spelers naar een hogere inzet, vormveranderende fantasiewildernis worden gebracht waar samenwerking de sleutel is, maar verraad nog steeds mogelijk is. We voegen nieuwe coöperatieve gameplay toe die spelers beloont die elkaar helpen, wat vriendschap en dialoog met PvP en conflicten op interessante en subversieve manieren kan aanmoedigen. We laten de wereld groeien waarin we elke dag willen spelen, een wereld die is ontworpen om nieuwe ervaringen te bieden elke keer dat je speelt, groeiend en evoluerend voor de komende jaren. Dankzij onze geweldige nieuwe partners en deze laatste financieringsronde kunnen we doorgaan met het maken van de best mogelijke game terwijl we groeien en ons ongelooflijke team ondersteunen.

Het team bestaat uit veteranen uit de industrie van veelgeprezen games als Sky: Children of the Light, Journey, What Remains of Edith Finch, Blaseball, Ultima Online, Outer Wilds, Tunic, Dustforce en Ashen, en films als The Hobbit en The Adventures of Kuifje.

De voortgang: “Opvallende” ontvangst van prototype getoond op GDC

Om de fondsenwervingsronde af te trappen, presenteerde Gardens een speelbaar prototype achter gesloten deuren op GDC 2023, en ontving uitzonderlijke beoordelingen van financiële en strategische investeerders, platforms en uitgevers:

“De demo van Gardenss is vernieuwend en vooral vrolijk. De prachtige fantasiewildernis is gevuld met andere avonturiers, magische wezens en een charmant landschap om te verkennen. De coöpelementen voor meerdere spelers benadrukken tactiele interacties tussen spelers terwijl ze samenwerken om door de wereld te navigeren, puzzels op te lossen en sluimerende magie te wekken, zoals bovenop de schouders van een vriend rijden om fruit van een boom te halen, over een kloof springen in de armen van een vreemdeling, samen een pantser van een gigantisch monster trekken, of hun krachten bundelen om een magische spreuk uit te spreken. Het is geweldig om te zien wat het team in zo’n korte tijd heeft bereikt. We zien enorm veel potentieel voor dit ambitieuze project en kunnen niet wachten tot spelers het op een dag zelf ervaren”, aldus Maria Park, Vice President en Head of Corporate Development bij Krafton, die toetreedt tot de raad van bestuur van Gardens.

The Unique Angle: Gardens’ mix van indie-creativiteit met AAA-ambities

Beleggers merkten op dat er geen vergelijking is voor de combinatie van indie-achtige ontwerpinnovatie, creativiteit en speelsheid van Gardens aan de ene kant en wereldwijde ambitie en commerciële focus aan de andere kant.

“Gardens valt echt op in tegenstelling tot de honderden door VC ondersteunde gamestudio’s die de afgelopen jaren zijn voortgekomen uit Riot Games, Blizzard en Epic Games”, zegt Moritz Baier-Lentz, Partner en Head of Gaming bij Lightspeed Venture Partners, die toetreedt tot de raad van bestuur van Gardens. “Na tot nu toe investeringen van meer dan $ 100 miljoen dollar in de game-industrie te hebben geleid, slaagt Gardens erin om zich magisch anders te voelen dan alles wat ik heb gezien. Ik ben ervan overtuigd dat we ons in de begindagen van iets heel bijzonders bevinden, en we zouden niet blijer kunnen zijn om de collectieve toewijding en middelen van Lightspeed te gebruiken om van Gardens een meesterwerk van wereldwijd succes te maken.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x