Om mensen bewuster te maken van hoe ze hun hond kiezen en hen aan te moedigen meer aandacht te besteden aan de innerlijke kenmerken van de hond, heeft Pedigree samengewerkt met AI-specialisten om vier bestaande asielhonden middels de innovatieve AI-technologie om te zetten naar menselijke datingprofielen. De ludieke ‘dogfishing’ activatie probeert vier bestaande asielhonden te matchen met potentiële baasjes via meerdere bekende datingapps.
Dogfishing
Voor de activatie zijn asielhonden Bakkie, Lizz, Sjakie en Freggel vanuit Dierenasiel Crailo in Hilversum middels AI getransformeerd in hun menselijke alterego’s. Op deze manier wordt visueel gemaakt hoe de honden eruit zouden zien als ze mensen waren, met de nadruk op hun karaktereigenschappen, interesses en hobby’s. Datingapp-gebruikers kunnen zodoende vanaf vandaag tot einde week worden ‘gedogfisht’. Wanneer gebruikers een match hebben met de menselijke hondenprofielen, informeert Pedigree hen dat ze ‘gedogfisht’ zijn met de boodschap dat er een hond is die wacht op een thuis, die niet kan wachten om kennis te maken.
Roel Govers, Corporate Affairs Director binnen Mars Nederland (moederbedrijf van Pedigree): “Het was bijzonder om Bakkie, Lizz, Sjakie en Freggel te zien veranderen in menselijke profielen. Met deze innovatie willen we op ludieke wijze duidelijk maken dat het kiezen van een geschikt huisdier verder gaat dan het beoordelen van het uiterlijk alleen. We hopen met onze ‘dogfishing’-activatie ervoor te kunnen zorgen dat meer asielhonden een geschikt, liefdevol thuis vinden.”
Pedigree streeft ernaar dat elke hond ter wereld in 2030 een permanent thuis heeft. Daarom wil het merk bewustwording creëren voor hondenadoptie via asielcentra. Een uiting van deze ambitie is Pedigree On Tour, waarbij Pedigree gedurende het jaar asielen en asielhonden helpt door middel van donaties en vrijwilligerswerk. Vooral tijdens de zomerperiode komen de dierenasielen om in het werk, en daarom helpt het Pedigree On Tour-vrijwilligersteam vandaag Dierenasiel Crailo in Hilversum een handje. Hier wordt tevens onderdak geboden aan de vier asielhonden die onderdeel zijn van de dogfishing-activatie. Het Pedigree On Tour-initiatief is een samenwerking tussen presentatrice Iris Enthoven en het vrijwilligersteam, bestaande uit Pedigree-werknemers.