Home Gaming Ex-leiders van Funcom, Lockwood en Bohemia halen $ 5 miljoen binnen om het hardcore survival-genre te laten evolueren met nieuwe studio ‘Red Rover Interactive’

Ex-leiders van Funcom, Lockwood en Bohemia halen $ 5 miljoen binnen om het hardcore survival-genre te laten evolueren met nieuwe studio ‘Red Rover Interactive’

by Jos Vis

Met als doel om echt boeiende multiplayer-ervaringen te creëren en daarbij het survivalgenre op te schudden, kan de gloednieuwe studio Red Rover Interactive vandaag zijn toekomstplannen onder de loep nemen.

De nieuwe outfit – die al bases heeft gevestigd in de Noorse hoofdstad Oslo en Newcastle in het noordoosten van Engeland – is opgericht door veteranen uit de game-industrie die samen hebben gewerkt aan series als Conan Exiles, Dune Awakening, DayZ, Avakin Life, Crysis 2, Ryse , en onder andere Ghost Recon.

De doelen van Red Rover? In eerste instantie om gebruik te maken van de aanzienlijke collectieve ervaringen van de studio door te werken met succesvolle multiplayer-gerichte IP om het survivalgenre in een nieuwe richting te katapulteren, waarbij de keuzevrijheid en het drama van de speler centraal staan. En meer op de lange termijn? In de eigen woorden van de ontwikkelaar, om “de meest nieuwe en boeiende multiplayer-ervaringen op de markt te creëren.”

“Wij geloven dat multiplayer-interacties fundamenteel krachtiger zijn dan PVE-interacties”, zegt Fred Richardson, CEO van Red Rover Interactive. “Dit is iets waar de meeste hardnekkige online games geen gebruik van maken, omdat ze vaak zijn gebouwd als ervaringen voor één speler die veel spelers ondersteunen. We zijn van plan hierop in te gaan, te beginnen met het survivalgenre waarmee we goed vertrouwd zijn, en het in een echt nieuwe richting te brengen.

Red Rover Interactive wordt geleid door:

  • CEO Fred Richardson (Funcom, Ubisoft Reflections)
  • COO Joe Stevens (Lockwood Publishing, Ubisoft Reflections)
  • Design Director Marek Zilavy (Bohemia Interactive, Funcom)
  • Technical Director Daniel Ratzer (Funcom)
  • Art Director Sebastian Zimmermann (Nordeus, Jagex, Crytek)

Red Rover Interactive richt zich op het cultiveren van middelgrote, hechte teams op dezelfde locatie. Dit begint met het basisteam van 17 leden, van wie de meesten eerder hebben samengewerkt, gebruikmakend van hun aanzienlijke gedeelde ervaring. Vanuit creatief oogpunt streeft de studio ernaar titels te produceren die zijn ontworpen voor oneindige betrokkenheid, perfect geschikt voor het tijdperk van het maken van inhoud.

De studio heeft al aanzienlijke startinvesteringen binnengehaald van Behold Ventures en The Games Fund, evenals andere deelnemende investeerders zoals Lifelike Capital, GEM capital, Acequia Capital en een reeks angel-investeerders, die binnenkwamen op iets minder dan $ 5 miljoen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x