Direct na de onthulling van een nieuwe trailer en voorproefjes tijdens Summer Game Fest heeft Ascendant Studios aangekondigd dat Immortals of Aveum wordt uitgesteld. Het spel stond oorspronkelijk gepland voor release op 20 juli, maar wordt nu gelanceerd op 22 augustus voor Xbox Series X/S, PS5 en PC. CEO en game director Bret Robbins onthulde dat het team een paar “extra weken” neemt om zijn “volledige visie” te realiseren.
“De recente feedback op het spel bewijst voor ons wat we al voelden: Immortals of Aveum is iets bijzonders. Om onze volledige visie te realiseren, nemen we een paar extra weken en verplaatsen we onze nieuwe releasedatum naar dinsdag 22 augustus. Het geeft ons de tijd om het spel verder te polijsten, alle platforms te optimaliseren en een sterke lancering te garanderen. We willen het goed doen, voor onszelf en voor jullie.”
Meer details worden de komende weken bekendgemaakt, dus blijf op de hoogte. Immortals of Aveum begon vijf jaar geleden met de ontwikkeling op Unreal Engine 5.1 en maakt gebruik van technologieën zoals Nanite en Lumen. Deze singleplayer first-person shooter biedt 20-25 uur gameplay, vooral gericht op het verhaal.
Je kunt optionele paden en andere verborgen content ontdekken door gebruik te maken van nieuwe vaardigheden om eerder ontoegankelijke gebieden te verkennen. En dat is nog los van de enorme hoeveelheid aanpassingsmogelijkheden, met 25 spreuken, 80 talenten en “honderden” uitrustingsstukken voor protagonist Jak om te hanteren.