Vandaag lanceert Cactus Production hun nieuwe demo voor An Everyday Story tijdens het Steam Next Fest van deze week. Dit is de eerste game van de studio, en met de nieuwe demo hebben ze weer een mijlpaal bereikt in hun ontwikkeling van An Everyday Story.
“Omdat An Everyday Story onze eerste game was, hadden we aanvankelijk moeite tijdens de vroege ontwikkelingsfase”, zei Allesio Oliva, Narrative Lead Designer bij Cactus Production, en vervolgde: “Maar dankzij een langdurig leerproces en hard werken hebben we doorgezet en zijn we bijna aan het einde van de ontwikkeling gekomen! Natuurlijk kunnen we onze kernleden niet genoeg bedanken voor hun inzet, maar we moeten ook het ongelooflijke werk vermelden dat is geleverd door de contractanten waarmee we hebben samengewerkt; beide groepen waren geweldig ondanks ons gebrek aan ervaring en de vele moeilijkheden.”
“Ons belangrijkste doel is om een verbinding tot stand te brengen met de spelers: we wilden altijd verhalen vertellen die herkenbaar en persoonlijk aanvoelen. En om dat te doen, behandelen we universele thema’s zoals familie, verlies, liefde en vriendschap. Uiteindelijk zijn de verhalen die ons allemaal raken, degene die culturele en generatieverschillen overstijgen, nietwaar?” zei Roberto Vergine, oprichter van Cactus Production.
De Geschiedenis An Everyday Story is een 2.5D Horizontale Verhalend Gedreven Platformgame. We zullen de herinneringen van een man verkennen vanuit het perspectief van drie kleine snuisterijen die hem dierbaar zijn, omdat ze de banden met zijn geliefden vertegenwoordigen. Het verhaal gaat over het leven van een Italiaans-Amerikaanse man, van zijn kindertijd (’70) tot aan zijn ouderdom (2020). Hij verliest zijn vader in de strijd als hij 7 jaar oud is; dit zorgt ervoor dat hij zijn hele leven leeft met de angst om in de steek gelaten te worden door zijn dierbaren. Vanaf zeer jonge leeftijd raakt hij geïnteresseerd in ambachtelijk werk; daarom reist hij naar Italië om zijn roots te ontdekken en meer te leren over het vakmanschap.