Terwijl de kampioenen van Azeroth Aberrus bestormen, het ooit geheime laboratorium dat verborgen ligt in de Zaralek Cavern onder de Dragon Isles, staat Fractures in Time (10.1.5) voor de deur! De volgende content update is binnenkort beschikbaar op het publieke testgebied (PTR), met:
NIEUWE KLASSE SPECIALISATIE: Augmentation Evoker
Een nieuwe Evoker-specialisatie is gearriveerd! Augmentation Evokers verzamelt de krachten van de Bronze Dragonflight en de nieuwe sterke krachten van de Black Dragonflight om hun bondgenoten op het slagveld te helpen met verschillende buffs die ze opdoen door schade in het gevecht, en worden zo WoW’s eerste “support” -specialisatie.
NIEUW MEGADUNGEON: Dawn of the Infinite
De Infinite Dragonflight, onderstaande slachtoffers van de Bronze Dragons, hebben hard gewerkt aan hun ultieme doel: de transformatie van Nozdormu, het Aspect of Time, in Murozond. Deze acht-baas Mythic-only dungeon voert spelers door de tijdpaden terwijl ze vechten om te voorkomen dat de Infinite Dragonflight gescheiden is.
NIEUWE KLASSE UITBREIDING: Warlocks
De Warlock-klasse wordt beschikbaar voor alle resterende niet-Dracthyr-rassen, waaronder Night Elves, Draenei, Pandaren en Tauren.
BALANSERING & TUNING
Zoals bij alle updates, een nieuwe ronde van balansering en tuning voor alle klassen.
Class
De huidige Mage-klassenboom heeft een verscheidenheid aan talenten die een verscheidenheid aan opties voor nut en overlevingstalenten bieden, maar met de huidige lay-out voelt veel van die keuze moeilijk te navigeren. Dit komt door de aard van hun huidige sluitstenen en hoe impactvol en belangrijk ze zijn voor de algehele rotatie voor elk van de specificaties. In Fractures in Time brengen ze een paar wijzigingen aan, zoals het maken van een basislijn voor vaardigheden, het verwijderen van Rune of Power, een enigszins nieuwe boomindeling en het toevoegen van 3 nieuwe capstone-vaardigheden om Shifting Power en Meteor te vervangen. We zullen hieronder enkele van die grotere wijzigingen belichten.
Runes of Power
Ze verwijderen Rune of Power uit de klassenboom en verplaatsen een deel van zijn verlieskracht rechtstreeks naar alle Mage-vaardigheden die schade aanrichten. Hoewel de beslissing om Rune of Power te verwijderen niet gemakkelijk was, vinden ze dat dit het beste is voor de gezondheid van de klas op de lange termijn. Vechten binnen een Rune of Power is bijna verplicht om je schade als magiër te maximaliseren en elke vorm van monteur die je er voor een langere tijd uit dwingt, voelt uiteindelijk ongelooflijk bestraffend voor je algehele doorvoer.
In Raid, Mythic+ en PvP is het een grote vraag om een speler gedurende 12 seconden vast te leggen in een kleine ruimte en het voelt gewoon niet leuk om te spelen, zo vaak als Rune of Power is. Door Rune of Power te verwijderen, kunnen ze meer van de Mage’s schade naar hun basislijn verplaatsen, terwijl ze ook ruimte laten om hun grote cooldowns (Arcane Surge, Combustion en Icy Veins) indien nodig verder te versterken. Hoewel ze in eerste instantie verwachten dat het een grote aanpassing zal zijn, zijn ze ervan overtuigd dat dit in de toekomst een algemene zegen zal zijn voor Mages.
Boom lay-out
Hoewel de algehele structuur van de klassenboom is veranderd, hebben ze een paar belangrijke aanpassingen gemaakt die wat meer maatwerk mogelijk zouden moeten maken bij het specificeren in je klassenboom. Het totale aantal sluitstenen is teruggebracht van 5 naar 3. Op dit moment hebben de sluitstenen van Mage een grote verscheidenheid aan kracht die verschillende niveaus van doorvoer of overlevingsvermogen en bruikbaarheid bieden. Het verschil in schadedoorvoer en nut/overlevingsvermogen op het sluitstukniveau is enigszins problematisch gebleken voor Mage en hun vermogen om zich vrij te voelen om hun boom naar eigen goeddunken aan te passen. De structuur is nu gestructureerd om 3 dekstenen te bieden, waarbij de middelste deksteen (Time Anomaly/Temporal Warp) de enige doorvoer biedt en de linker en rechter dekstenen verschillende bruikbaarheid of overlevingskansen bieden die u kunt overwegen op basis van de inhoud die u mogelijk uitvoert. Het doel hier met de nieuwe structuur is om wat meer flexibiliteit te bieden binnen de klassenboom en je minder verplicht te voelen om zowel Shifting Power als Time Anomaly/Temporal Warp keuzeknooppunt op te pikken.
Nieuwe dekstenen
Ze hebben 3 nieuwe capstones beschikbaar die een andere verscheidenheid aan gameplay-keuzes bieden op basis van de inhoud die je mogelijk gebruikt. Ice Cold is een talent dat je Ice Block aanpast, zodat je kunt casten terwijl het actief is, maar je bent niet langer immuun voor schade en in plaats daarvan loop je veel minder schade op voor een kortere duur. De andere twee talenten zijn een keuzeknooppunt voor Mass Invisibility en Mass Barrier waarmee je, zoals de namen impliceren, Onzichtbaarheid op je nabije bondgenoten kunt werpen of de Barrier van je specialisatie op maximaal 3 nabije bondgenoten kunt werpen.
Geheimzinnig
Als we naar Fractures in Time gaan, willen we ons concentreren op het geven van Arcane Mages een meer consistente manier om AoE-schade aan te pakken zonder te hoeven vertrouwen op Touch of the Magi of Radiant Spark-vensters waar snelle sterfgevallen of bewegingen van de menigte hun prestaties enorm kunnen belemmeren. Arcane heeft ook een paar talenten die een verscheidenheid aan bruikbaarheid bieden, maar zich ontoegankelijk voelden op basis van hun positie in de boom, hun pad in de boom of het gebrek aan punten na het invullen van hun gekozen build. Om dit tegen te gaan, hebben ze een paar dingen in de basislijn verschoven, met name Arcane Barrage en Clearcasting, en hebben ze het pad voor een paar talenten bijgewerkt.
AoE
Ze hebben Orb Barrage-capstone-talent herwerkt tot iets consistenter en waarschijnlijk bekend bij Legion Arcane-spelers. Orb Barrage geeft je Arcane Barrage nu een kans per uitgegeven Arcane Charge om een Arcane Orb naar je doelwit te slingeren. Dit talent zou een broodnodige manier moeten zijn om zowel consistente AoE-schade uit te zenden als een gestage stroom Arcane Charge-generatie te geven bij het vechten tegen grote pakketten. Ze hebben ook een nieuw talent “Concentrated Power” toegevoegd dat meer doel geeft aan je Clearcasting en Arcane Explosion tijdens zware AoE-gevechten. Dit talent zorgt ervoor dat je Arcane Explosion een extra keer weergalmt voor een % van de oorspronkelijke schade.
Boom lay-out
Ze hebben ook de structuur van Arcane bijgewerkt om iets flexibeler te zijn bij het oppikken van unieke knooppunten die niet altijd direct worden verwerkt. Ze hebben Arcane Barrage en Clearcasting baseline verschoven, Reverberate losgemaakt van Nether Tempest, nieuwe connecties toegevoegd van Nether Tempest, en het Arcane Power-talent verwijderd en zijn kracht samengevoegd tot Arcane Surge. Het doel van deze wijzigingen is om je een paar extra punten te geven om mee te spelen en een positievere ervaring te creëren terwijl je door de boom navigeert, zodat je een spec tree kunt maken die aan je behoeften voldoet.
Vuur en frost
Hoewel deze ronde van Fractures in Time PTR alleen Class- en Arcane-updates bevat, zijn ze, afgezien van de herverdeling van schade door de wijziging van de Rune of Power, Fire of Frost niet vergeten. Ze hebben plannen voor hen in aankomende PTR-builds.
Vuur
Op dit moment lijdt Fire aan een one-build-fits-all talentenboom. Dat is om een aantal redenen problematisch: het gebrek aan keuze/variëteit wordt na een tijdje muf, Ignite brengt grote delen van de schade toe aan een enkel doelwit, en AoE maakt het ongelooflijk moeilijk voor ons om Single Target- of AoE-schade afzonderlijk af te stemmen op Fire tijdens afstemming passeert. In de toekomst willen ze manieren onderzoeken waarop we alternatieve AoE-builds kunnen maken die niet alleen Ignite-stapeling zijn, het aantal 2-puntsknooppunten verminderen om een paar punten vrij te maken, en een basislijn voor vaardigheden verschuiven, zoals Flamestrike en Cauterize. Dit zijn geen definitieve of alomvattende wijzigingen, maar geven hopelijk een goed beeld van onze doelen voor Fire in de toekomst.
Frost
Vooruitkijkend met Frost kijken we naar de minder uitgekozen talenten die een andere gameplay-stijl bieden in vergelijking met de ‘meta’-builds, maar die over het algemeen ondermaats presteren. Talenten zoals Ray of Frost en Glacial Spike bieden unieke alternatieven voor de standaardrotatie, maar gezien hun huidige impact en gebrek aan synergie binnen de boom, wordt het moeilijk om ervoor te kiezen. Bovendien kijken ze naar de “minimale Ice Lance” -builds, omdat dit niet de juiste manier zou moeten zijn om Frost te spelen. Ice Lance zou een impactvolle knop moeten zijn die wordt gespeeld in plaats van minimaal gecast vanwege de hoeveelheid modifiers van andere talenten en schadebronnen die voorkomen dat dit zo is. Er zijn ook enkele talenten die ze opnieuw willen beoordelen in de talentenboom en in plaats daarvan de baseline willen verplaatsen, zoals Blizzard en Cold Snap. Ten slotte is het aantal talenten dat nodig is om Icy Veins het gevoel te geven dat het een cooldown met hoge impact is, relatief hoog. Ze willen van deze gelegenheid gebruik maken om te zien of ze het wat meer op zichzelf kunnen laten staan.