3D-kunstenaar en ontwerper Milan Dey, die onlangs te zien was in de laatste Studio Standout waarin ongelooflijke kunstenaars en hun verbazingwekkende werk worden belicht, stapt deze week de NVIDIA Studio binnen om zijn verbluffende 3D-scène van Maya-ruïnes, The Hidden Temple of Itzamná, te tonen, aangedreven door AI en zijn GeForce RTX GPU.
Dey haalt inspiratie uit verschillende media en voor dit werk putte hij uit een avonturengame – maar voegde er een Maya-twist aan toe. Met behulp van ArtStation en Adobe Behance verzamelde hij beeldmateriaal, sorteerde projecten van ruïnes en ging vervolgens met Unreal Engine aan de slag.
Voor grote, gedetailleerde scènes met gebladerte en grotten was Dey’s ASUS ROG Strix Scar 15 laptop opgewassen tegen de taak. Zijn GeForce RTX 3080 GPU maakte RTX-versnelde rendering mogelijk voor high-fidelity, interactieve visualisatie van zijn grote 3D-omgeving. NVIDIA DLSS-technologie verhoogde de interactiviteit van de viewport door AI te gebruiken om frames die met een lagere resolutie werden gerenderd op te schalen met behoud van fotorealistische details.
“Het is simpel, NVIDIA heeft ray tracing fantastisch uitgewerkt” zei Dey. “En Unreal Engine werkt het beste met NVIDIA en GeForce RTX grafische kaarten.” Toen het tijd was om zijn 3D-meesterwerk te exporteren, kon Dey dat snel doen dankzij zijn RTX GPU.
Wil je nog meer ongelooflijke kunst zien? Bekijk dan de NVIDIA Studio #GameArtChallenge reel, met hoogtepunten van onze inzendingen voor de #GameArtChallenge in het teken van videogames.