Home Gaming The Division 2 heeft meer succes gehad dan in eerste instantie verwacht, ondersteuning zou stoppen in 2020

The Division 2 heeft meer succes gehad dan in eerste instantie verwacht, ondersteuning zou stoppen in 2020

by Mark van Truijen

Het is inmiddels meer dan vier jaar geleden sinds de release van The Division 2, maar Ubisoft en Massive Entertainment’s open-wereld looter shooter blijft nog steeds ondersteund worden. Het is eerlijk om te zeggen dat de aanhoudende ondersteuning van de game langer duurde dan de meesten hadden verwacht, zelfs langer dan ontwikkelaar Massive Entertainment had verwacht.

In een recent interview met MP1st onthulde The Division 2’s creatief directeur Yannick Banchereau dat het oorspronkelijke plan binnen Massive Entertainment was om de ondersteuning voor de game na Title Update 12 eind 2020 te beëindigen en het team over te zetten naar de andere projecten van de studio, Avatar: Frontiers of Pandora en een open-wereld Star Wars-titel.

“Het is gek als je erover nadenkt, toch? Dat is het mooie ervan”, zei hij. “Het is echt een achtbaan geweest, want ja, het plan was – na Update 12, eind 2020 – het plan was om de ondersteuning voor de game stop te zetten. We begonnen te werken aan de Star Wars-game, we hebben de Avatar-game. Iedereen is erg druk bij Massive en het idee was dat we de mensen nodig hadden voor die projecten.”

Interessant genoeg bleef de game na de release van The Division 2’s uitbreiding, Warlords of New York, echter meer spelers aantrekken dan Ubisoft had verwacht, wat leidde tot discussies over verdere ondersteuning binnen Massive Entertainment.

“Het was niet omdat The Division 2 slecht was, alleen dat we de mensen nodig hadden voor de andere projecten”, zei Banchereau. “Wat er gebeurde, is dat de game succesvol bleef, en waarschijnlijk succesvoller dan we hadden verwacht na de release van Warlords of New York en de verschillende seizoenen. Dus dat stelde ons in staat om intern de discussie te hervatten van ‘misschien moeten we doorgaan’.”

Natuurlijk, met het grootste deel van de studio druk bezig met de ontwikkeling van de twee eerder genoemde games, bleek het vinden van mensen om door te gaan met werken aan The Division 2 een uitdaging te zijn – en daar kwam Ubisoft Bucharest om de hoek kijken.

“Iedereen wilde echt doorgaan, maar de grootste uitdaging was dat we mensen nodig hadden”, zei hij. “De mensen die we hadden voor het project zijn overgegaan naar onze [andere] projecten en we kunnen ze niet zomaar terughalen en zeggen: kom terug naar The Division. Dat was de grootste uitdaging voor ons, het vinden van een team, en dat deden we in Ubisoft Bucharest.”

The Division 2 zal in het begin van juni zijn vijfde jaar van post-launch content starten, met onder andere een gratis nieuwe roguelite mode genaamd The Descent, een multi-season rebuild van het Castle, een nieuwe Incursion, nieuwe verhaalinhoud en outfits, en meer.

The Division 2 is verkrijgbaar op PS4, Xbox One en PC. Volgens Banchereau is een native release op PS5 en Xbox Series X/S onwaarschijnlijk

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x