Home Gaming Horizon Forbidden West: Burning Shore’s PS5 Exclusivity zorgt voor meer details in de omgeving, aldus de ontwikkelaar

Horizon Forbidden West: Burning Shore’s PS5 Exclusivity zorgt voor meer details in de omgeving, aldus de ontwikkelaar

by Mark van Truijen

In december kondigden Sony en Guerrilla een volwaardige uitbreiding aan voor Horizon Forbidden West. Met de titel Burning Shores zal het protagonist Aloy meenemen naar een post-post-apocalyptische versie van de stad Los Angeles, en in tegenstelling tot het basisspel, dat beschikbaar is op zowel PS4 als PS5, zal de uitbreiding alleen voor PS5 worden uitgebracht en niet cross-gen.

Dus wat heeft de PS5-exclusiviteit van de uitbreiding Guerrilla mogelijk gemaakt wat de ontwikkelaar niet kon doen in het basisspel? Game director Mathijs de Jonge beantwoordde die vraag in een interview met de PlayStation Blog. Hij zei dat spelers kunnen uitkijken naar omgevingen die nog gedetailleerder zullen zijn dan wat de serie altijd al bekend heeft gestaan, wat een zeer hoge lat zet voor de uitbreiding.

“Een van onze belangrijkste prioriteiten bij Horizon-games is om veel detail en rijkdom toe te voegen aan onze omgevingen”, aldus de Jonge. “Bij Horizon Forbidden West was alles wat we toevoegden of verhoogden iets waar we een plan voor nodig hadden om het te optimaliseren voor PS4. Bij Burning Shores, aangezien we ons alleen op PS5 kunnen richten, hebben we de sprong voorwaarts kunnen maken en we zijn echt enthousiast over wat we hebben weten te bereiken bij het creëren van deze verbluffende post-post-apocalyptische versie van Los Angeles.

“De ruïnes van het stadslandschap van LA en de omgevingen eromheen zijn zeer gedetailleerd en vereisen veel verwerkingskracht en snelle streamingtechnologie om goed te kunnen werken, vooral wanneer de speler over de landen vliegt en veel tegelijk kan zien. Een van de nederzettingen is gelegen in en rond die gedetailleerde ruïnes, en we konden er veel activiteit in persen.”

De Jonge voegde eraan toe dat één bijzondere veldslag in Burning Shores “heel veel geheugen en kracht” vereist, wat Guerrilla dankzij de hardwarecapaciteiten van de PS5 kon bereiken – hoewel hij natuurlijk niet veel details gaf over wat die veldslag zal inhouden.

“Een andere opmerkelijke is een bepaalde veldslagscène die heel veel geheugen en verwerkingskracht vereist”, zei hij. “Om deze grootse visie zowel technisch als creatief te realiseren, waren we zeker dankbaar voor de vele voordelen die de PS5-hardware biedt.”

Horizon Forbidden West: Burning Shores zal op 19 april worden gelanceerd.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x