Square Enix’s Final Fantasy 16 heeft veel nieuwe gameplay gekregen na een pers evenement. Terwijl verschillende publicaties hands-on gingen met een demo, heeft het ontwikkelingsteam ook details bekendgemaakt over de aankomende RPG.
Zoals gemeld door Gematsu bevestigde producent Naoki Yoshida dat het op schema ligt om in juni uit te komen, en hij voorziet geen “vertragingen”, tenzij er iets gebeurt zoals “een meteoriet die onze hoofdzetel in Japan raakt”. De demo die door de pers werd gespeeld, vijf uur in het verhaal, was niet volledig geoptimaliseerd en verschilt van het volledige spel.
Hij bevestigde ook Performance en Frame Rate-modi, waarbij de eerste de 4K-beelden van de game benadrukt. De Frame Rate-modus zal de framerate prioriteren, dus het zal waarschijnlijk 60 FPS zijn ten koste van een hogere resolutie.
Final Fantasy 16 wordt op 22 juni gelanceerd voor PS5. Hoewel het gerucht ging dat het ook voor PC zou verschijnen, heeft Yoshida bevestigd dat het alleen voor PS5 zal worden uitgebracht (maar zeg nooit nooit).