Home Gaming Een nieuwe interface voor World of Warcraft

Een nieuwe interface voor World of Warcraft

by Sven
Op 26 oktober gaat de pre-patch voor World of Warcraft: Dragonflight live, met gloednieuwe skilltress voor alle klassen, herwerkte beroepen en een compleet nieuwe UI.

Om je up to date te stellen van wat er allemaal veranderd is kan je onderstaand artikel lezen!

De look en feel van WoW
Als onderdeel van de update van de beroepen, breidt Dragonflight het concept van beroepsuitrusting uit tot vishengels en inventarisitems zoals smeedhamers. In het nieuwe systeem hebben de meeste beroepen drie slots voor spullen: één gereedschapsslot en twee accessoireslots. Deze slots bieden een speciale plek om professionele uitrusting van spelers te plaatsen.

"We wilden echt iets van de fantasie van beroepen in de UI zelf brengen." Zei Joanna Gianulis - UX-ontwerper.

De game had in het verleden deze verbazingwekkende crests om facties en klassen te vertegenwoordigen, maar had tot nu toe nooit iets om beroepen te vertegenwoordigen. De ontwerpers werden grotendeels geïnspireerd door de spelaccessoires, die Joanna en haar team in de gebruikersinterface brachten om elk beroep te vertegenwoordigen. "Ons doel was om elk wapen de gereedschappen en items te laten weergeven met een gevoel van mysterie waardoor je je beroep wilt verkennen en alles wilt zien wat het te bieden heeft!" vervolgde Joanna.

Druk jezelf uit met nieuwe beroepen
Bij het betreden van de Dragon Isles vinden spelers nieuwe crafting-stations voor crafting-beroepen die ze momenteel niet hebben, waaronder alle crafting-beroepen met uitzondering van koken en smeden. Het doel van deze stations is om de onderdompeling en fantasie van de door spelers gekozen beroepen te vergroten en de sociale ervaring te verbeteren.

Jordan Powers, Prop Supervisor: “Professions have always been near and dear to my heart (I’ve collected almost all the Engineering schematics with my Gnome Warrior on Classic) so when I got the chance to work on new art for them with our Professions update, I knew I had to go all out.”

Het doel van Jordan en zijn team voor elke tafel was om niet alleen een crafting space te bouwen die uniek is voor elk beroep, maar ook om het "thuis" te laten voelen voor degenen die zichzelf in de eerste plaats identificeren als een meestervakman - en echt leunen in die fantasie met de ontwerpen .

“I wanted to sprinkle in as many cool visual hooks as I could for each profession, as well as a few Easter eggs for each one, too, such as the Runed Copper Rod for the Enchanting Table, or the Arclight Spanner for the Engineering Table.” Powers shared.

De Herbalism-set die je hierboven kunt zien, is ontworpen om er heel gewoon uit te zien en iets wat een gemiddelde tuinman in Azeroth zou dragen, niet te hoge fantasie. Sukjoo Choi, Senior Character Artist die achter deze set zit, zei: “We hebben mooie pantsers betoverd met magie in WoW, maar ik geniet er altijd van om dit soort eenvoudige uitrustingen te maken. Ik hoop dat spelers met deze set hun fantasie als kruidenverzamelende ontdekkingsreiziger in Azeroth waarmaken!”

Er zijn al veel soorten staven in WoW, maar een goblin-staaf is een geheel nieuwe toevoeging aan een mechanisch thema. Goblin’s Mechanic Engineering is een zeer geavanceerde technologie in World of Warcraft, dus door het te combineren met de vaardigheid van vissen, zouden spelers het gevoel krijgen dat ze een hoog niveau van visexpertise hebben bereikt. Maatwerk is een fundamenteel vakmanschap. Het doel van dit concept was om spelers die gespecialiseerd zijn in maatwerk een visuele identiteit te geven. Dit concept is dus een set die een prachtige vakman in Warcraft-stijl weergeeft.

“De kleermakersschaar is geïnspireerd op een anime, ik weet de naam niet meer, maar één personage gebruikte een gespleten schaar als wapen. Dus ik dacht dat het cool zou zijn als dit een speciaal wapen zou zijn, alleen voor het beroep van kleermaker. Het gewaad is geïnspireerd op de kleding van een middeleeuwse koninklijke kleermaker.” Zei Jay Nam, Character Artist achter het artwork voor kleermakerskleding.

Talentree & HUD UI-concepten
Dragonflight introduceert belangrijke updates voor World of Warcraft-klassen, waarbij de herintroductie van talentree centraal staat. Het nieuwe talentsysteem stelt spelers in staat om creatieve en zinvolle talentkeuzes te maken zonder hun effectiviteit in gevaar te brengen – en, belangrijker nog, het geeft hen zinvolle opties op elk niveau.
Het is een oefening geweest om ervoor te zorgen dat de nieuwe gebruikersinterface niet te overweldigend is voor de spelers, terwijl er tegelijkertijd een aantal belangrijke quality of life keuzes worden gemaakt. Sommige van deze quality of life updates bevatten een nieuw uitrustingssysteem en een zoekbalk.

Wat betreft de achtergrond (die hierboven te zien is), zei Jeff Liu, Senior UX Designer: “We hebben met opzet gekozen voor artwork dat de door de speler gekozen klasse zou weergeven met een gevoel van epischheid. We willen dat de kunst je super enthousiast maakt om je personage te spelen!
Het doel van de ontwerpers was om ervoor te zorgen dat de talentbomen nog steeds een vertrouwd gevoel hadden, maar toch een fris en opwindend gevoel voor spelers.
De gebruikersinterface krijgt ook zijn eerste grote opknapbeurt in 18 jaar en zal het ontwerp verbeteren, zodat het aantrekkelijker, toegankelijker en aanpasbaarder wordt.

De spelers kunnen een opgeruimd uiterlijk verwachten, met een grotere minimap en gezondheidsbalk voor het gemak. De HUD is ook verbeterd en spelers kunnen nu geselecteerde elementen over het scherm verplaatsen die kunnen worden opgeslagen, bewerkt, gekopieerd en benoemd.
Een van de meest opvallende nieuwe UI-veranderingen die spelers onmiddellijk zullen opmerken, is de HUD (heads-up display), die nu kan worden aangepast in plaats van op één plaats te worden vergrendeld. Dit geeft de game een gemoderniseerd gevoel voor de lay-out en weergave, met behoud van de charme en persoonlijkheid van het OG-ontwerp.

Casey Graham, UI-artiest die de HUD-kunst aan het vernieuwen was, gaf commentaar op de verandering: “Mijn belangrijkste doel met het vernieuwen van de HUD-kunst was om de algehele functionaliteit en esthetiek van de gebruikersinterface te moderniseren. We hebben plannen gemaakt om de speelruimte vrij te maken en meer zichtbaarheid te brengen in World of Warcraft.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x