Italian Interactive Digital Entertainment Association (IIDEA), de Italiaanse branchevereniging voor videogames die de nationale gamesindustrie vertegenwoordigt, deelt met genoegen het succes van First Playable, het belangrijkste B2B-evenement in de videogamebranche in Italië, dat eerder deze maand persoonlijk terugkeerde.
Met drie dagen van gesprekken, panels, coaching en pitching bood First Playable de internationale videogame-industrie een kijkje in de Italiaanse ontwikkelaarsscene en faciliteerde het kansen voor zowel ontwikkelaars als uitgevers. Dankzij First Playable vonden er ongeveer 500 meetings plaats op de evenementenlocatie, Republican Arsenals in Pisa, en werden er nog ongeveer 130 virtuele meetings gehouden. Meer dan 30 uitgevers namen deel en spraken met een indrukwekkende 90 Italiaanse ontwikkelingsstudio’s, vertegenwoordigd door 170 ontwikkelaars.
Verder presenteerden 25 sprekers uit 7 verschillende landen aan zowel een live publiek als kijkers thuis. Bijna 10 uur aan lezingen en panels werden gestreamd via het First Playable Twitch-kanaal en de mediapartner van het evenement, Multiplayer.it, plus de Italian Video Game Awards die ook werden uitgezonden via de internationale mediapartner van de ceremonie, Video Games Chronicle. Er waren meer dan 92.000 live views en zowel de talks als de prijsuitreiking zijn online te bekijken via het First Playable Twitch-kanaal https://www.twitch.tv/firstplayable/videos.
“De creativiteit en passie die we zien in de Italiaanse game-ontwikkelingsscene is iets waar we erg trots op zijn bij IIDEA, dus het is altijd een plezier om dat met de wereld te delen”, zegt Thalita Malagò, General Manager bij IIDEA. “De laatste paar edities van First Playable zijn online geweest vanwege de pandemie, waardoor het organiseren van het persoonlijke evenement van dit jaar heel anders voor ons was. Het lijkt er echter op dat we het beste van twee werelden hebben gehad met een uitstekend fysiek evenement dat we wijd en zijd hebben kunnen delen. Er was veel te zien op de First Playable van dit jaar en we kijken nu al uit naar het evenement van volgend jaar”.
First Playable werd georganiseerd door IIDEA en Toscana Film Commission van Fondazione Sistema Toscana met steun van onder meer MAECI, Agenzia ICE, de stad Pisa en de regio Toscane via Fondazione Sistema Toscana. Italiaanse game-ontwikkelaars stonden echt centraal in First Playable, met Red Bull en Xsolla onder de evenementsponsors die ook Italiaanse ontwikkelaars verdedigen met de Red Bull Indie Forge en Xsolla Contest. First Playable werd ook gesponsord door Acer, 34BigThings en MixedBag, en werkte samen met drie game-accelerators: Cinecittà Game Hub, Bologna Game Farm en Quickload en Women in Games Italy.
First Playable keerde terug als een persoonlijk evenement in 2022 en het heeft zeker zijn stempel gedrukt op zowel de Italiaanse als de internationale game-industrie.
897
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste