Gameforge heeft onlangs aangekondigd dat ze een samenwerking aangaan met ontwikkelaar Whiteboard Games om de eerste commerciële titel van de studio op pc te publiceren: de top-down, sci-fi roguelite I See Red. De game staat gepland voor een release in 2022 via Steam en de Epic Games Store en heeft al lovende kritieken gekregen en heeft de prijs voor “Meest oogstrelende mooie game” verdiend tijdens IGN’s Rogue Jam vorige maand, evenals de hoofdprijs bij de EVA Awards in Argentinië in 2021. Deze nieuwste samenwerking – de eerste van de uitgever vanuit een Latijns-Amerikaanse studio – zet Gameforge’s initiatief voort om onafhankelijke studio’s van over de hele wereld te ondersteunen bij hun inspanningen om hun games op de markt te brengen, terwijl ze ook hun eigen catalogus uitbreiden met games voor één speler die liefhebbers van videogames zullen genieten.
“2022 was een enorm jaar voor Gameforge, te beginnen met onze eerste indiestudio-samenwerking om Trigon: Space Story te lanceren, en nu gaat het verder met I See Red”, zegt Tomislav Perkovic, Chief Product Officer bij Gameforge. “Ons team werd meteen verliefd op de unieke esthetiek, krachtige en boeiende gameplay en unieke mechanica van de game, en we zijn verheugd om de uitgever te zijn om deze game naar de wereld te brengen. We weten dat dit een van de vele spannende titels van Whiteboard Games zal zijn, en we zijn er trots op deze in ons portfolio op te nemen.”
Whiteboard Games begon in 2019 toen de stichtende leden aan een project werkten tijdens hun tijd bij de Da Vinci School’s Design and Video Game Programming-cursus. Het team is sindsdien uitgegroeid tot 16 leden terwijl de studio I See Red blijft ontwikkelen – hun eerste commerciële onderneming.
“We zijn nederig om samen te werken met Gameforge als de tweede onafhankelijke studio die zich bij hun getalenteerde selectie van ontwikkelingspartners voegt”, zegt Luciano Musella, president van Whiteboard Games. “We zijn een zeer gepassioneerd team van ontwikkelaars die unieke en authentieke ervaringen willen creëren waar fans van videogames van kunnen genieten, en we denken dat we dat door deze samenwerking absoluut zullen bereiken.”
I See Red is een snel en hectisch verhaal over woede en wraak. Het is het jaar 2621. Je bent een outlaw die door de oneindige diepten van de ruimte reist, op zoek naar degenen die je onrecht hebben aangedaan om de ultieme straf uit te delen. Met een unieke tweekleurige esthetiek wordt je kijk op de wereld verteerd door woede wanneer de doelen van je vergelding in een dodelijk rood verschijnen, terwijl de rest van de wereld om je heen vervaagt tot grijs. Verteerd door woede, kan alles om je heen worden vernietigd – scheepshardware, meubels en vooral vijanden. Ontdek een groot aantal verschillende wapens, verbeteringen, vaardigheden en capaciteiten om je vijanden zo bruut te vernietigen als ze verdienen. Als een top-down, twin-stick roguelite, ontgrendelt elke playthrough een sterkere versie van jezelf terwijl je je eigen kloonmachine verbetert. Breng hele schepen tot totale instorting, oefen gerechtigheid uit tegen binnenvallende ruimteschepen, robots, buitenaardse wezens, mensen – de hele melkweg. Raas en verpletter ze allemaal. Word woedend en laat ze betalen. Woede en krijg je wraak.