Meerdere NFL-games in ontwikkeling om de meest prominente voetbal sterspelers op te nemen. OneTeam Partners speelt een leidende rol in spelersgerichte samenwerking.
2K, OneTeam Partners (OneTeam) en de National Football League Players Association (NFLPA), kondigden vandaag een partnerschap aan dat het label in staat zal stellen om spelers van de National Football League (NFL) in meerdere voetbalwedstrijden in ontwikkeling op te nemen en dat vanaf kalenderjaar 2021, tijdens het boekjaar 2022 van Take-Two Interactive.
Het partnerschap zal 2K het recht geven om de namen, nummers, afbeeldingen en gelijkenissen voor meer dan 2.000 huidige NFL-spelers te vermelden. OneTeam, de vertegenwoordiger van de NFLPA-groep voor de licentieverlening, heeft de overeenkomst vergemakkelijkt. De financiële voorwaarden werden niet bekendgemaakt.
“We zijn verheugd om samen te werken met de NFLPA en OneTeam om de grootste en beste sterren in het voetbal te brengen in de wedstrijden waar we aan werken,” zei David Ismailer, voorzitter van 2K. “Wij willen fans ervaringen geven die authentiek, onvergetelijk en leuk zijn. Het hebben van een rooster van real-life sporthelden door de Vereniging van Spelers en OneTeam is een reusachtig deel van het leveren van op die belofte.”
“2K heeft een bewezen track record van high-profile en succesvolle zakelijke relaties met andere sportliga’s, professionele atleten en hun collectieve fans,” zei Steve Scebelo, de tussentijdse voorzitter van NFL Players Inc., de marketing en het verlenen van vergunningen tak van NFLPA. “Het label maakt enkele van de beste sportvideogames ter wereld en we kijken ernaar uit om samen met 2K, onze spelers en OneTeam aan toekomstige projecten te werken.”
“Sportvideogames zijn een enorme groeicategorie en het partnerschap tussen de NFLPA en 2K biedt een kans om niet alleen de huidige gamers te prikkelen, maar ook toekomstig publiek te bereiken”, aldus Ahmad Nassar, CEO van OneTeam Partners. “Onze rol is om sterke collectieve rechten samen te brengen die kunnen worden ondersteund door de meest innovatieve en creatieve bedrijven, wat alle belanghebbenden ten goede komt. We zijn blij dat we deel uitmaken van dit belangrijke partnerschap.”
2K’s NFL games zullen niet-simulatie voetbalwedstrijd ervaringen zijn, en zijn momenteel in een vroeg stadium van ontwikkeling. Specifieke speltitels, ontwikkelaars en releasedata zullen op een later tijdstip worden aangekondigd.